Wednesday, November 5, 2014

Kerepek Isi Ketam.




Assalamualaikum....




Kerepek isi ketam!

Mungkin dah ramai yg tahu pasal kerepek isi ketam kan... tapi eynda baru tau hehehe.... 

Terjebak lepas tengok kat newsfeed fb la ni... ada kawan buat... kebetulan isi ketam ni feveret eynda.... kebetulan dlm peti ais ada lagi sepeket belum guna...maka lebih baik la digunakannnnn...

Senang sangat buatnyer.... 

Isi ketam tu dihiris nipis2.... pastu goreng begitu saje.... jangan tambah garam coz isi ketam dah sedia masin...kalau yg terrer tu boleh la siat2 atau carik2 isi ketam tu... eynda dah buat... tak jadi... habis patah2 kecik.... sebab tu eynda hiris... so takde la hasilnyer krup krap krup krap 100%... bahagian yg tebal tu pun eynda sukaaaa... kalau yg carik2 halus tu mesti rangup macam maruku dah...ada jugak yg gaul dgn tepung beras...ada jugak yg goreng sekali naik dgn daun kari... ada jugak yg tambah2 perisa lain...

Makan panas-panas sedap sangat.... sebab eynda dah simpan semalaman dalam balang... pagi ni dah lemau sikit la... ada yg buat bisnes kerepek isi ketam ni kan... tak tau cemana diaorg buat supaya sentiasa rangup isi ketam tu...





14 comments:

SueMiezi said...

Assalamualaikum kak Eynda. Lama tak blogwalking sini. Intai2 Hannah dgn mamanya ni. (^_^)...
Nampaknya sue ja yg belum cuba lg..Buat Kudap2an sambil tgk tv pun ok ni.

Ainim Suju said...

macam menarik untuk dicuba ni

joijoi80 said...

Assalamualaikum kak..
tak pernah saya mengomen...
saya selalu buat isi ketam goreng rangupni..nak tahan lama ..kena potong nipis2..pastu nak simpan jgn tgh panas.. tu yg menyebabkan lemau kot..

Lynn Hamzah said...

pernah gak rasa...office mate buat kan...goreng sekali dengan daun kari...memang sedap...

Z@i Z@mR33 said...

x tau gak.ni br ja tau....wuuuuuu

ArY + ShA = AmZaR FaYyAdH said...

Assalam kak,
oohooiiii sedap3
dlm fridge pun dok ada sepeket g ni
lek nanti kena try he3

-iLLa- said...

kak eynda nak kena rebus/goreng dulu ke ketam tu?kak eynda bitau la nanti cr nak buat..tertarik kak...illa pun suka ketam..

Nieta said...

Eynda kena buka gulungan ketam tu baru leh potong nipis-nipis.. Renyah sikitla tapi mmg ranggup.. In sha Allah

CikLily Putih said...

cam senang je kerepek ni, rasa boleh buat nanti ek

sal ya said...

Ada tgk tp blm pernah cuba.

Sofie Shariff said...

Boleh dicuba ni....

LZ - The Blog Owner said...

Suatu hari nanti boleh cuba buat.. Boleh jadikan snek sambil tengok tv..

LZ - The Blog Owner said...
This comment has been removed by the author.
Mummydearie said...

Saya pun peminat ketam. Apa sahaja pasal ketam saya memang suka. Ni pun pernah cuba. Sedapkan. Lazat tak terhingga rasanya ^_^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails