Thursday, December 2, 2010

Eynda Di Dapur 2/12/2010

Bersiaran dari dapur kecilku ecececehhhh.....dah lama tak letak gambar masakan kan...ada jugak yg rindu kat entry masak2 eynda....lately eynda masak cincai sangat....mama eynda ada kat sini hari tu dia yg masak ehemmmm nak rasa air tangan ibu bila lagi kan hehe...dah tu pulak eynda tak sihat...nak bau minyak menumis pun takleh ngalahkan pompuan peknen :-p

Semalam eynda start masak balik....semalam satu lauk je...lauk sotong tapi letak carrot jadi le 2+1 punya lauk....senang citer kan....hari ni buat 2-3 lauk...




 Tenggiri masak asam....





Sayur taugeh masak lemak putih.... 




Tak lupa jugak ayam goreng untuk Adam yg sudah terlebih garam & terlebih hitam isskkk....nampak sangat lama tak goreng ayam!!

Esok masak apa pula ye....hhmmm....


Resepi???


Tak payah la kan....menu simple2 cam tu mesti semua orang dah tau :-D




14 comments:

A~ said...

i tak tau masak ikan masak asam tu!! ahahahha.. tu sama dengan singgang ke eynda?
ayat yg ayam goreng utk adam yg terlebih garam & hitam tu, sekali baca i thot adam yg terlebih garam & hitam, tapi bila baca 2 kali baca rupanya ayam tu yg terlebih garam & hitam. :p ayam cam ni la i sukaaa :D

Ya ALya said...

hannah makan apa yer kak?lauk yg akak makan gak ke?sb akak masakkan ayam goreng tu untuk adam....

ieda said...

taugeh masak lema putih tuu favourate ieda .. tapi anak2 lebih suke lemak kobis :)

Gorjes Ke?? said...

sedapnya tenggiri masak asam

zailamohamad said...

kadang-kadang masakan yang simplelah yang buatkan kita begitu berselera;)

Zaila kalau makan nasi panas dengan ikan masin pon sudah memadai *telan air liur*

Faizaharis2 said...

sedapnyer masakan ala kg tu.... dulu2 mak rajin masak cam tu...

RedBerry said...

Sedap nye Eynda! Mmg Eynda pandai masak la. RedBerry.. ermmm tak reti nih.

Mr & Mrs Ai said...

ikan masak asam tu menarik.yg simple2 tu selera makan kan kk eynda

Yan said...

Tengok tengiri masak asam tu, rasa2 macamnak masak cam enyda lah besok

Yan said...

Tengok tengiri masak asam tu, rasa2 macamnak masak cam enyda lah besok

ratusiput said...

lauk2 k.enyda ni kalau mkn ngan nasi panas2 sedap ni k.eynda..sure bertambah2...

ratusiput said...

lauk2 k.enyda ni kalau mkn ngan nasi panas2 sedap ni k.eynda..sure bertambah2...

ratusiput said...

lauk2 k.enyda ni kalau mkn ngan nasi panas2 sedap ni k.eynda..sure bertambah2...

Joy said...

kak eynda..trs rasa cam nk kuar lunch! hehehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails