Wednesday, October 27, 2010

Makeover Halaman Lagik.

Masih ingat kisah ini ?


Bunga ini sepatutnyer kat dapur eynda.....tapi satu hari hubby pujuk, letak la kat atas meja pergola luar rumah tu....ok la memandangkan pergola tak berseri, eynda letak kat situ.....kebetulan nak raya, balik kampung seminggu....lupa letak pokok ni kat atas tanah so kalau hujan dapat la air kan.....balik je dari kampung pokok tu dah mati...sedih :-(





Sekarang sudah ada pengganti....bunga yg sama tapi lain kaler.... 





Nampak tak kat atas meja tu.....pas tu kami beli kayu2 utk buat partition kat pokok2 antara pokok pinang tu....nampak kemas sikit....letak batu2 putih dlm partition tu... kalau tak, nampak la batang2 pokok tu yg tak kemas kat bawah2 tu.....ini la pemadangan yg kami dapat bila lepak2 kat pergola....hajat hati nak buat kolam kat situ dulu....tapi jiran jauh skit ada citer, dia ada kolam ...bela ikan...ikan lompat keluar dari kolam sebab kepanasan kot...pas tu katak2 yg buat rumah bertelur dlm kolam kekekeke....so buat masa ni simpan dulu hajat berkolam...nak buatnyer best la...nak mentennyer malas hahaha....






Pokok depan rumah ni kami trim...kalau tak pucuknyer dah tinggi....kami ingat nak menten rendah je...nampak kemas....letak batu2 putih utk naikkan seri...tanam pulak pokok baru kat bawah tu....sebelum ni harum sundal malam....pas tu tambah bunga2 daisy....sekarang tanam orkid liar....daisy masih ada celah2 orkid liar tu....





Orkid liar...nama saintifik tak tau....janji senang jaga hihi....



Apa lagi la nak buat dgn halaman rumah ni.....kami ni cepat berubah pikiran....rasa boring je mesti nak tukar itu ini....tak guna idea landscaper kan gini la...ikut suka hati je nak tanam pokok apa kekekeke....

Korang beli la majalah LAMAN yg latest.....halaman jiran belakang rumah eynda keluar dlm majalah tu....landscape dia lawa...lain dari yg lain :-)




19 comments:

ummu luqman said...

cantiknya laman eynda. berseri2. sedih tengok laman sendiri.. kusam jer. apa nk buat. malas+sumer pun nak harap suami. suami takde alamatnya laman pun semak ler balik.. hehehe..

ratusiput said...

teruja sungguh tgk laman k.eynda.jeles sbb ratu takde laman cenggitu.umah kecik kan... :(

eynda said...

ummu....trima kasih...ummu pun boleh ada laman cantik jugak kalau nak :-)

eynda said...

Ratu...akak bertahun-tahun duduk kat kondo...ni baru merasa nak ada halaman macam ni hehe....dulu tanam pokok dlm pasu 2-3 jenis pun malas siram :-p

sLEEping BEauty said...

kemas+bersih je lama eynda ...
jeles tgk !!! :)

eynda said...

intan...daun2 kering banyak jugak...jenuh mengutip & menyapu :-D

Arifah said...

wahhh..pandainya kak eynda hias. cantikkkk bangat! rajin! :)

eynda said...

Arifah....trima kasih...hias ikut kata hati je tu hehe...

mamaaerish@eb said...

cantek... kalo ader kwsn mmg best hias laman kan?

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

laman umah akak pon dah superb...

Anne said...

cantiknyer laman eynda:) suka tengok. Umah Anne takder laman, semua kena tiles.

memorisusuanku said...

cantekkkkkk.................

anie,Nagoya said...

pandai eynda hiasa laman umah...bagus ikut idea sendiri....kita jg yg puas...

ibh said...

Kakkk..syoknya tgk laman akak...Rajin akak jaga ya..sue yg sekangkang kera tu pun tak terjaga..hehehehee

Ina Hashim said...

cantiknya bunga2 tuuuu....segar berseri2

A.I said...

canteknya laman umah kau eynda!! aku ni ntah bila zaman la nk dpt merasa tu sume...huhu

peah @ peps said...

sangat cantiikkkkkk!!!...

Kak eynda...nak minta pendapat utk design kan laman bole tak...

Just Call Me Bitt said...

cantik...kak, nak tanya pokok harum sundal malam tu beli katne? lama dah cari pastu nak jaga dia mcm mana?

nokia said...

eynda, beli daisy tu dia bagi sekali ngan pasu tu ke? ke beli pasu tu asing? berkenan sgt ngan pasu tu...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails