Friday, July 6, 2018

Aidilfitri 2018 ~ Day 2....



Assalamualaikum....


Kisah raya kedua .... eynda masak-masak sikit utk family gathering....oleh kerana raya pertama kat rumah abg ipar, raya kedua sambut kat rumah eynda pulak...

Simple je hidangan yg sempat eynda buat....





Bihun sup utara... ada jugak kueteow & mee...





Dalam mangkuk besar tu ada hirisan paru... perut... isi dari tulang lembu & ribs... serta daging lembu... eynda rebus guna periuk noxxa so cepat la siap rebusan utk buat sup.... isi semua lembut je senang nak makan hehe...



Tadaaaa....





Pizza pun ada...


Baru teringat lupa betul nak snap gambar biskut raya tunjuk-tunjuk eynda haha....adoiii sejak tak aktif berblog ni asyik lupa snap gambar2...




 Tetamu paling awal sampai.... sebelum eynda sibuk baiklah posing2 dulu...





 Adam & Arianna....




Ootd Hannah.... tapi petang sikit dah tukar ke baju lain.... lasak2 mana boleh pakai macam ni... berapa kali jatuh terpijak dress...



Petang sikit dah start pasang pelita.... 1st time ni.... kat rumah sendiri... 




Dah malam...











 Sorang je berani pegang mercun haha...




Anak-anak tak minat sangat la dgn bunga api.... 


Tetamu semua balik dalam 11pm.... seronok rasanya dapat berkumpul dgn insan-insan tersayang.... 






Monday, July 2, 2018

Aidilfitri 2018.




Assalamualaikum....


Selamat Hari Raya Aidilfitri buat yg sudi membaca Eynda's Diary *lovelovelove*....

Mesti meriah Aidilfitri uollss kan?

Tahun ni sambutan kami agak berlainan berbanding yg lepas-lepas..... selalunya wajib la raya kat kampung halaman.... tahun ni kami beraya kat rumah sendiriiiiii.... sebab mertua & mama eynda dah tak duduk kat kampung.... mama eynda dah duduk dgn eynda.... mertua pulak duduk dgn abg ipar kat KL.... maka berkumpul la adik beradik semua kat sini aje.... legaaaaaa terlepas dari kesesakan di highway utara-selatan tu!



Alhamdulillah kami dapat menunaikan solat sunat hari raya di Masjid Diraja Tengku Ampuan Jemaah di Bukit Jelutong.... Selangor diselaraskan waktu solat bermula 8am... dalam 8.45am dah selesai semua... Alhamdulillah dipermudahkan...


Sempat posing sebelum balik rumah.... ofkoz la kannn... setahun sekali....




 Pengantin eheh... 







Baru perasan la gambar2 ni setempat je & posing sama je ... Hannah tu lilit-lilit telekung solat sampai jadi shawl ...



Pastu balik rumah....

Bersiap-siap utk bersalam-salaman bermaaf-maafan sesama keluarga lah.... rasanya beberapa tahun kebelakangan ni kami takde gambar waktu bersalam/bermaafan.... terasa klise... 



Bergambar bersama mama eynda...




Family photo yg pertama...




Tuan belog bersama suaminyer....



Eh lagiiii... mentang-mentang ada peluang... bila lagi kan...?




Me & mama.... Alhamdulillah sejak datang duduk dgn eynda dari sakit menggeletar susah berjalan... masuk hospital dah 2 kali kat sini... sekarang makan minum berselera semula... dah tak sakit teruk macam hari tu... InsyaAllah eynda jaga selagi terdaya...






Family photo kedua....mentang-mentang rumah sendiri....




Family photo ketiga.... semua gambar mama menyorok separuh badan...



Lepas beraya dgn mama eynda, kami ke rumah abang ipar utk beraya dgn mertua pulak...






Meriah sikit la sebab anak cucu ramai kat KL ni....


Sopan je semua ye....




Sekali freestyle macam2 aksi keluar.... tapi wakanda tetap forever....




Teka la sendiri sape dah kawin sape belum kawin ...



Kakak Barbie Hannah yg gojes selalu...



Hannah dgn anak kakak Barbie.... Arianna....bff ni.... gaduh main gaduh main... maklum la kawan dgn kanak-kanak tadika kan...hehe...layan je...




Posing seround sebelum balik rumah.... baru perasan takde langsung gambar meja makan & hidangan raya... sibuk makan & sibuk bergambar....takpe la sama jugak hidangan kat mana-mana pun... ketupat...lemang...rendang... 


Tamat dah kisah raya hari pertama.... satu pengalaman yg berbeza tapi tetap meriah....











Wednesday, May 23, 2018

Hari Ibu 2018.




Assalamualaikum....

Orang kata hari-hari Hari Ibu.... tapi sekali sekala tak salah kita meraikan para ibu kan? Hari tu sempena Hari Ibu, kami keluar makan-makan di restoran... memandangkan mama eynda duduk dgn eynda sekarang, mertua eynda duduk dgn abg ipar sekarang, senang la nak buat gathering....

Eynda pilih The Third Letter di Bukit Jelutong Timur.... eynda buat reservation melalui website The Third Letter . Alhamdulillah semua berjalan lancar.... cumanya hanya sempat 2 family berkumpul je... sebelum 1pm kami sampai di cafe... 



Sebenarnya dah beberapa kali eynda ke sini... selalunya dgn kawan-kawan... kali ni eynda ajak family pulak...


Bergambar sementara tunggu makanan yg diorder sampai ke meja....


Dengan Adam... my 2nd bodyguard...



Dua orang ni je la permata hati... oppsss... termasuk Fluffy kat rumah hehe...



Kalau ada yg lain lagi meriah....




Dgn ketua bodyguard ahahaha.... aihhh malu-malu pulak nak bergambar kan....





Adam & pakciknyer...




Hannah & cousin...




Mertua & mama eynda...



Hannah & maklang dia...



Eynda suka la tempat ni.... sesuai utk gathering....



Antara menu2 yg dipilih...

 Ni eynda order.... lamb chop...

















Alhamdulillah so far makan kat situ semua sedap belaka... bak kata pepatah, " Good food with good company" ....


Ok la tu.... selagi berkesempatan, kita gembirakan orang tersayang.... kan...









LinkWithin

Related Posts with Thumbnails