Friday, June 12, 2015

Naik Kuda @ Pantai Merdeka,Kedah.



Assalamualaikum...


Salah satu tempat nak pegi kalau balik kampung mestilah Pantai Merdeka....kalau ada cuti panjang memang meriah Pantai Merdeka sekarang...macam ada funfair pulak tapi takde funfair ehhhhh.... ada pasar malam jual macam2 makanan... ada gerai2 makan, pilih je nak makan apa, kat padang lapang ada orang lepak2 sambil main bubble... meriah sangat... kat tepi pantai org lepak2 tengok pemandangan... ada yg main pasir...main air...ada yg buat camping...berkelah beralaskan tikar... bagussss...masih ramai yg pentingkan kualiti masa bersama keluarga...takyah pegi jauh2...yg penting mengeratkan kasih sayang bersama keluarga tersayang...




Hannah pun join main bubble....Adam tolong tangkap bubble yg berterbangan kekekek...





Nak citer pasal kuda! Sekarang kat Pantai Merdeka dah ada kuda...sape nak merasa naik kuda boleh la ke sana...satu round pusing RM10... selfie dgn kuda RM3 hehehe.... ok la tu... buat sedekah beli makanan kuda kannnn ;-)





Jauh sikit dari pantai tapi apa kisah...yg penting pengalaman naik kuda kan... eynda tak naik! Takuuutttt....Adam je naik kuda...dari apa yg diceritakan, kuda ni ada hubungan hati dgn manusia cewahhhh ayat ... pendek citer dia tahu apa yg kita rasa... kalau kita takut2 masa naik kuda, kuda tu takmau bergerak! Sungguh pun... masa Adam naik mungkin dia tau adam berdebar... jenuh nak suruh bergerak...pastu bagi dia bernafas & hembus nafas kat tapak tangan kita... next time dia boleh ingat dia pernah jumpa kita hehehe...Lagi satu ada kes yg nak naik tu nak kena strok kalau tak silap...kuda takmau bergerak gak masa orang tu naik... instinct kuda memang kuat... 





Ini la owner kuda2 kat situ...kawan hubby sebenarnyer...





Ini kuda padi... suka tengok gelagat dia... ada rumah kandang kat belah kanan gambar ni... dia berdiri depan pintu rumah tu lamaaaaa... apa la dia buat kan... last2 nampak kaki dia terangkat skit sebelah... rupanya tu tanda dia tengah tido... kuda tido berdiri ye... kalau dia duduk tu maknanyer dia tak sihat...





Ada  4 ekor kuda masa eynda pegi tu... ada sekor ni... nama apa ntah lupa... setiap kuda ada nama... yg ni dia suka flirt skit... asyik nak datang kat eynda jekkk... ehemmm nak ngorat ke... tengok ni eynda snap gambar dia pun dia bagi pose menarik hahahah... dia tahu eynda suka dia la tuuuu :-p





Menjelang maghrib kami pun bertolak balik.... nanti datang lagi Pantai Merdeka insyaAllah....oh ye kat pasar malam situ hari tu beli Sotong Goreng Raja! Sotong besaaarrrr...sedaappp... masa beli tu kami orang last dapat beli huhu... dapat beli sekor je... share dgn hubby... sedaaappp.... kalau pegi next time ada pasar malam tu mesti nak cari lagi sotong goreng Raja tu...kat KL/Selangor ada ke tak ye....











7 comments:

Ann Ishak said...

view awan dekat gambar kuda padi tu cantik sangat

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Baru CH tahu eynda kuda tido berdiri ye..
Ingatkan macam lembu ke duduk tido nya..
Pengalaman naik kuda tu yg kita nak rasa kan eynda..
Seronoklah si Adam tu..

adarnadzmie said...

tempat feveret saya jugak eynda... best jalan2 situ mcm2 ada...:)

zai zamree said...

eh dh ada kuda?

nmpk sgt dh lama x p

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

izzeyda said...

ehh ada kuda plak ke kat pantai merdeka? nanti boleh bawak anak2 naik kuda plak.. baru nih nampak kuda, pakat teringin nak naik kuda, nak pegang kuda..

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam kak eynda,
iols yang dekat ni pun dah laaaaamaaaaaaaa sangat tak pi pantai merdeka
zaman cintun yang last pi he3
memang dah meriah la sekrang ni kan3

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails