Thursday, June 11, 2015

Gunung Jerai, Kedah.




Assalamualaikum....



Baru-baru ni balik kampung. Hubby ajak pegi Gunung Jerai.... naik kete sendiri... happy, happy jugak...risau pun ada... ye la nak naik Gunung Jerai dgn kete sendiri...ok ke?

Tapi takpe la... redah aje... ajak kakak ipar, mertua & mama eynda jugak... 2 bijik kete...on the way tu nampak mendung je... gunung dah tutup separuh...hujan kat atas tu! Alamak cemana ni... dok bayang jalan kecik... dok bayang tanah runtuh... iskkkk.... pikir positif skit eynda!

Sampai kat kaki gunung Alhamdulillah cuaca terang semula...




Jalan memang kecik ye... seriau eynda! 





Alhamdulillah selamat sampai... nasib baik tak mabuk, tak pening....jalannyer agak mencabar... tak ingat brape minit sampai atas tu... 







Posing duluuuu... macam cover album pun ada :-D




Mereka besan... mama eynda & mertua eynda....








Ok dah tinggi dari mama diaaaaaa............





Perhati betul2.... hujung nun jauh di sana.... itu la daratan... kalau kabus tebal lalu tak nampak la bawah sana...





Perut dah lapar... walaupun tengahari, kat restoran ni ada hi-tea buffet aje... cukup mengenyangkan jugak... RM20 per person... ada bihun sup utara, nasi goreng cina, sandwich, mee goreng, bubur apa ntah tak ingat hihi... ada kuih muih, cakes...ok la tu... nak makan banyak mana sangat kan...





Gambar puding roti je eynda snap kekekek...





Cuaca terang benderang maklum la tengahari tapi nyaman je... boleh la nak lepak2 tanpa berbumbung pun....





Nak tunjuk paras ketinggian sebenarnyer.... yg dua lagi tu props aje :-D





Cantik props ni utk bergambar...





Nak jugak tuuuuu ahahahah....tak muat le...malu je :-D





Ambik gambar dgn boifren yg buat ai malu ni aihhhh....





Bunga ni merata-rata kat situ...





Uitttt...nak pi mana tu?? Laju nampakkkk....



Dalam 3pm kami bertolak turun.... kena hati-hati memandu... bertembung dgn kenderaan lain memang boleh sakit jantung... jalan sempit kannnn.....takut-takut pun dalam hati ada simpan hajat...lain kali datang nak check-in kat resort... nak rasa pengalaman waktu pagi...tengahari & malam kat situ... :-)





9 comments:

ANIM said...

eynda. p cari cendawan shiitake tak kat situ? fresh dari ladang tau

DaZzlingLilLy said...

i pun baru jer gi sini kak eynda..lawa sgt view sini

zai zamree said...

x penah smpai lg gunung jerai.tgk mcm best ja

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Best tengok permandangan di situ Eynda..
CH pun rasa elok jugak , kalau dpt bermalam disitu..
Tentu cuaca lagi nyaman dan mendamaikan.. :)

Ila said...

menariknya Gunung Jerai...comel je posing dgn boyfren ...:-)

syalinda johari said...

wahh..macam best jaa..cantik tempatnya

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

izzeyda said...

pernah bermalam kat sana tahun lepas.. best jugak.. malam2 rasa nyaman jer.. boleh laa sesekali nak release tension sambil berehat..

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam kak eynda,
loooooorrrrr
pulun jugak menusuk masok dalam lubang tu nak bergambor yer
he3

psstt : akak keras kejung yer bergambor dengan cinta hati :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails