Saturday, June 13, 2015

Ketagihan .....



Assalamualaikum....

Tajuk amboiiii....ketagih apa la tu kan...

Sejak ada masalah dgn spine, eynda dah kurang aktif.. kalau dulu 5-6 kali seminggu eynda berada di gym, pastu bila dah sakit tulang belakang mana boleh lasak-lasak kan.... 2 tahun jugak la eynda berhibernasi...

Alhamdulillah sejak buat chiropractic eynda bertambah sihat. Maka tahun ni eynda berazam nak hidup aktif balik...tapi berpada-pada, ingat keadaan diri bukan macam dulu2 lagi... tambah2 umur dah meningkat ni kan kekekek.... eynda tak bagi tekanan kat diri... bermula Januari lepas eynda dah mula ke gym. Tapi seminggu dalam 2-3 kali aje. Kena pandai bahagi masa antara rutin harian hantar/ambik anak sekolah dgn urusan rumahtangga ...




Me time sentiasa di sini....






Alhamdulillah masih boleh berlari...takde la sehebat orang lain...kadang-kadang lari 5km...kekadang buat 2-3km je... kekadang buat interval... tapi tetap mau guna treadmill hehe... yg lain tak minat :-p





Eynda selalu pegi waktu takde orang hehe... buat macam gym sendiri...sebab tu boleh selfie... kalau ramai jangan harap nak posing cam ni :-p

Lagipun berlari solo pun takpe...takyah sembang2...nanti semput :-D Sambil2 tu boleh kosongkan minda...kalau rasa ada masalah sila lah berlari ;-)


Selain tu suka juga jogging pepagi sambil tengok pemandangan.......



Stretching di tepi tasik...





Tengok matahari muncul...





Hubby pernah kata, eynda mesti jadi ketagih berjogging kat sini... betul rupanya... memang sentiasa tak sabar nak jumpa tasik ni :-)





Subhanallah pemandangan....




Cantik kan? Ni pagi tadi... dgn suhu sejuk 24c... nyaman betul...




Setiap aktiviti eynda save dlm Adidas MiCoach Apps... eynda guna heart rate monitor Adidas MiCoach...senang nak pantau...takde la pantau sangat...cuma sebagai rekod aje...






Berlari/berjogging utk apa? Kalau dulu2 mesti sebab nak kurus! Sekarang tak lagi... workout lebih kepada hobi... eynda dah berhenti workout 2 tahun sejak sakit spine so eynda tahu apa beza bila workout dgn tak workout. Eynda ketagih endorphin....eynda ketagih oksigen... kurus dah jadi perkara miscellaneous... yg penting sentiasa bergerak... kalau parking kete pun cari tempat jauh skit sebab nak jalan kaki lama-lama...pastikan jauh tapi selamat la ye... ;-)





4 comments:

Didie Kamila said...

Best la kak eynda bole g gym..
Sekarang ni harap kn pg balik keje jln kaki..
Naik tangga dkt mana2 ke..
Tak de aktiviti fizikal proper lg..

izzeyda said...

cantik pemandangan kat tasik tuh.. sama laa suka jugak parking jauh2 kalau ke mana2.. tapi tengok pada masa dan keadaan jugak laa..

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam kak eynda,
waa
baguih3
akak helathy living
iols ni pemalaih he3

adianiez AIDA said...

wow!
sgt indah...
memang relax la...
elok la ada hobi gini.
hobi sihat :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails