Wednesday, March 18, 2015

Kisah Cuti Sekolah #1.



Assalamualaikum.....

Cuti sekolah seminggu ni kami tak bercuti kat mana-mana...balik kampung pun tak... InsyaAllah April atau Mei nanti balik kampung ..

So buat apa cuti kali ni?

Day 1 (isnin)...cehhhh....

Janji dgn anak2 pepagi nak pegi swimming pool kat SPK clubhouse ni...rupanya pool tutup separuh hari le setiap Isnin & Jumaat... utk sesi pembersihan pool... so cakap kat Hannah, kita main kat playground je la... 



Pepagi takde sape pun kat clubhouse....





Jenguk2 tasik... sunyi je... nun sayup mata memandang rumah2 banglo tepi tasik... nak berangan duduk situ pun tak sampai hati kekekeke.... $$$$$ (icon nanges sambil gelak)...

Dalam 30 minit lepak situ, balik la... sebelum tu beli nasi lemak bungkus kat kedai kak ida dlm clubhouse tu...kedai mini market tapi pepagi ada jual nasi lemak...bihun goreng... kuih muih...


Btw... nak citer... kitaorang bela ikan guppy dalam tempayan... letak kat pergola... beli pokok bunga lily... rumah eynda ni jarang ada tumbuhan berbunga so agak jakun bila tengok bunga hahaha....




Ni gambar @ 9.35am...






@ 9.55 am...




@ 12.35pm! Dah kembang mekar! Yeaayyyy..... cantiknyaaaaaa....



Sekejap je dia mekar.... dalam 1.30pm dah mula kuncup balik... baru la eynda tahu rupanya setiap hari macam tu... dia kembang...dia kuncup... dia kembang... dia kuncup...




Tempayan ni ukuran diameter dalam 4 jengkal jari eynda....ok la... sambil2 duduk kat pergola tu tenung ikan2 & pokok bunga lily ni...





Errkkkk.... seronok la fluffy ada air banyak utk minum sentiasa ye..... tak dehidrated dah la dia hahahaha.... dia nampak ikan2 tu.... tapi dia macam tak kisah je kat ikan2 guppy tu... nasib baikkkkk.... cuak gak tengok setiap kali dia terjah tempayan tu... dah le ikan2 tu sukaaaa naik atas daun2 tu...semua ada 23 ekor... tapi sekor dah mati...tinggal 22 ekor...






Petang tu eynda banyak masa lapang...cehhh mentang2 cuti sekolah kan... rasa relaks skit.... so bawak la Hannah pegi pool jugak... kesian dia asyik berkubang dalam rumah aje... berkawan dgn ipad... lagi bagus mama bawak hannah lari dari ipad kejap...

So itu la kisah hari isnin lepas.....





12 comments:

Khai♥Rin : anies said...

nk tumpang sekaki jg ;-)

idzwa kamaruddin said...

seronok kan main xde org..

izzeyda said...

seronoknya Hannah mandi tanpa gangguan.. cantik laa bunga lily tuh.. berkenan laa plak..

Muji Anto said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Z@i Z@mR33 said...

ooo...br tau gak bunga lily kembang kuncup kembang kuncup.klau akak x share xtau gak...muehehehehe

Ann Ishak said...

fluffy sure asyik minum air dalam tempayan tu je :p

FadMN said...

Lama kak eynda tak update.hehee.

mamabeauty said...

cantik jer bunga lily tu..

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam kak eynda,
waaaaa
best la pool kar rumah akak
nak tompang mandi la he3

LYAfrina said...

cantiknya pic..oklah tu, ada jugak xtvt utk ank ct sekolah ni..

kt sini xde byk tmpt best2..xtau nk buat xtvt apa..

Bitt (double IS) said...

kak nak tanya la kalau letak ikan guppy tu memang dia makan telur nyamuk tu ke atau memang nyamuk tak bertelur dalam air tu?? lepas tu berapa lama ikan tu hidup?? nak kena kasi makanan ikan lagi ke? ke dia makan kat pokok teratai tu je??

Bitt (double IS) said...

ehh teratai plak...lily

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails