Tuesday, August 26, 2014

Syawal Di Selayang...



Assalamualaikum....



Agak-agak lepas ni ada entry Syawal lagi tak? Macam takde dah kot hehe... eynda ni takde la macam u all... banyak open house raya ye hehe... eynda lebih banyak bersama sedara mara aje... bukan bermakna takde ramai kawan ye... ramai kawan... satu dunia ahahah... cuma masa agak terhad utk beraya sana sini... takpe... tak bermakna habis Syawal dah takleh jumpa kawan-kawan kan... sentiasa boleh... cari masa je... maklum la sekarang nak "goyang kaki" pun susah... nama je housewife... tido je masa rehat eynda ...

Sebelum merepek...

Ahad hari tu kami beraya kat rumah sedara sebelah arwah abah eynda kat Selayang.... lama dah tak jumpa diaorg... 





Bila jumpa abang zol mula la teringat kat arwah abah eynda... coz arwah abah sangat rapat dgn abg zol... macam abang dgn adik... 






Kak ciah (tepi eynda berseluar hijau) ada 7 orang anak... kali ni eynda datang, eynda dah tak kenal, masing2 dah besar...dah anak dara...dah kawin 2 orang... kak ciah pun dah ada cucu sorang... dulu2 selalu arwah abah bawak datang ke rumah abang zol...tido 2-3 malam... masa tu anak2 kak ciah kecik-kecik lagi... ye la... masa abang zol & kak ciah kawin eynda kecik lagi... bila dah ada anak tu memang la eynda nampak diaorg membesar depan mata kan... cuma sekarang eynda dah berkeluarga, jarang dah jumpa...

Takpe.... sebelum balik hari tu kami bergambar kan... pastu eynda mintak akaun fb anak2 kak ciah... eynda add kat situ jugak ahahahah... so InsyaAllah akan terus keep in touch.... apa guna fb kalau takleh kekal bersilaturrahim kan... 


Citer raya ke citer imbas kembali ni? ahahaha.... nak citer jugak... depan rumah abg zol selang beberapa buah rumah ada kedai runcit.... dulu2 kalau sampai je kat rumah abg zol, kedai tu la eynda nampak dulu... pastu tup tup eynda hilang!! Apalagi... pegi kedai runcit tu laaa.... hari tu ada citer kat hubby pasal kedai tu... kedai tu masih adaaaa hehe... hubby tanya apa ada kat kedai tu sampai macam tu syiok nak terjah kedai tu? Ntah!! Sebab dia kedai runcit la kot! Hahahaha.... masa kecik2 sape tak suka kedai runcit kan... ada macam-macam... macam tak tahu pulokkk...

Lagi beberapa hari Syawal nak berakhir.... semoga bertemu lagi di tahun depan.. InsyaAllah...








4 comments:

Khai♥Rin : anies said...

Da dkt tu...knape xsggh sini? ;)

eira eixora said...

best bila raya jumpa sedara mara yang jarang jumpa. entah2 kita ni jumpa sedara sendiri pun dah tak bertegur sapa. sebab tak kenal.

eynda said...

KhaiRin : anies.... heheh...hujan lebat giler ahad tu kan... pegi & balik rumah terus je tak singgah mana2 dah :-D

eynda said...

eira eixora... betul tu :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails