Tuesday, January 29, 2013

Letih!!




Assalamualaikum........






Situasi petang semalam.

Dalam bilik adam.

Eynda nak guna toilet bilik Adam.

Eynda bukak lampu.

Eynda bukak pintu toilet.

Eynda cakap... "hah!! Kenapa tak tutup lampu???"

Pas tu adam cakap... "mama yg bukak lampu tadi..."

Huwaaaaaa.....

Lately eynda jadi pelupa...

Sebab nak ingat aktiviti & waktu persekolahan anak...sorang pagi sorang petang...

Kelas start pukul brape habis pukul brape....

Ada aktiviti apa... kena pakai baju sekolah ke baju sukan....

Takut tertinggal salah sorang anak kat sekolah je....takut tersilap tengok jadual waktu diaorg je.... hari tu Hannah masuk kelas 1.10pm.... mati2 eynda ingat dia masuk 1.40pm!! Kelam kabut bersiap.....

Ni belum hal lain lagi.... takyah citer banyak la kan... macam la org lain takde masalah kan... binatang pun ada masalah!!

Ini adalah keletihan minda.... fizikal okkkkkk.... tenaga banyakkkk.... tapi minda letih... kadang kala rasa blur.... tambah2 lately anak2 suka tanya banyak soalan... mana satu nak jawab... mana satu nak pikir.....

Malam ni nak tido awal...rehat..... rehat.... rehat....

Sekian...







6 comments:

miSsMawar... said...

Ye la akak.... Mawar ni pun bila masuk ptg time nk abih keje tu kepala dh ligat pk apa nk buat bila sampai rumah... Pastu sbln tido ligat kepala ni remindkn diri sendiri apa nk buat bila bgn pagi esok... Mmg ler takut sgt terlupa apa2 ke...

reyna cikgu pra said...

hehhehe...dan bayangkan ibu yang bekerja lak...huhuhu..reyna hadap 25 murid setiap hari 7.30 pg sampai 1.00 ptg...cikgu prasekolah tak der rest kecuali waktu rehat 10-10.30....huhuhu.......then balik rumah layan pulak anak-anak punya solaan...dan kerja rumah kena buat sama macam suri rumah....adoiii....kerja yang surirumah boleh buat pagi....reyna buat petang atau malam....tak leh nak cakap penatnyer kak....hantar anak mengaji....faham sangat lah apa yang kak linda rasa ....cuma nak tau orang lelaki faham tak apa yang kita rasa ek..hehe

LydSunshine said...

Stress tu kak eynda. Kena pegi bercuti ni masa cuti skolah nanti. Ce bayangkan kalo anak ada 5 ke... Huhu..

Me said...

itu letih sgt nama nya... fokus fokus fokus...

syalinda johari said...

kak eynda..letih sangat tu..kena rest banyak2...amik peluang rest time hari cuti...

QA's ~ mamapapa said...

salam,k'eynda...time2 anak2 baru brsekolah mcm ni mmg kelam kabut sikitkn?bertabahla ye,akak:) eheheh!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails