Tuesday, September 4, 2012

Syawal 2012 Part 4.......


Assalamualaikum.......

Hai semua....


Kisah raya eynda dah mula berubah ke kisah kenduri kendara...maklum la raya tahun ni jatuh dalam minggu cuti persekolahan kan... ramai la yg buat kenduri kawin.... 

Tahun ni Alhamdulillah cucu pertama mertua ambik keputusan tamatkan zaman bujangnyer..... last sekali kenduri kendara kawin dlm family mertua adalah 12 tahun lepas... iaitu perkahwinan eynda dgn hubby la hehehe..... rasa seronok la pulak sebab dah lama tak rasa suasana di belakang tabir ni kan... 


Raya ke5 adalah hari akad nikah.... semua berkumpul di rumah kakak ipar......




Eynda dapat pegang hantaran berisi cincin pernikahan.... tapi masa pegang hantaran tu kosong je la bekas tu... kakak ipar yg bawak cincin hehe.... bahaya wooo...kalau hilang sape nak jawab... Dah sampai masjid baru letak cincin dlm bekas hantaran...




Dinikahkan oleh bapa mertua...Alhamdulillah dgn sekali lafaz....





Adam seronok sebab ini pengalaman pertama dia tengok akad nikah di masjid....





Hannah dengan hero dari sebelah pengantin perempuan.... hero tu besar dari Hannah padahal muda setahun... 





Seronok tak terkata la anak teruna eynda ni... brape hari asyik tanya kisah lama... cemana mama & ayah kenal... bla bla bla.... memang pengalaman baru habissss la :-D 





Upacara sarung cincin...... eynda dulu nikah kat masjid tapi upacara sarung cincin buat kat rumah... ehhh tetiba nyampuk pulak ...





Bergambar beramai-ramai sebelum keluar dari masjid....... Pengantin perempuan sangat comel & kecil :-)





Lepas selesai upacara akad nikah semua singgah di rumah pengantin sebab ada makan-makan... walaupun selepas Asar, sedapnya makan nasi minyak...cukup dgn dua lauk... ayam masak merah & gulai daging kawah... cukup membuka selera...

Hannah sibuk panggil Hasni "princess"..... sebab pakai baju cantik macam princess.... dapat bergambar dgn Hasni cukup la seronok Hannah tu... sebab boleh bergambar dgn "princess" hehe.... 





Cantik pemandangan di halaman rumah kampung.......rumah pengantin perempuan di Semeling, Kedah.... depan rumah boleh nampak Gunung Jerai.....






Tengah jalan-jalan nak ke kereta tetiba ada photographer muncul ambik gambar ni pulak hehehehe... ye la tu kannn.... yg baju purple tu mama pengantin lelaki.... kakak ipar eynda.... bekas guru sains eynda jugak masa sekolah menengah ewahhhhh.... what a semall world kan... 

Dah selesai semua pun pulang.... kita tunggu hari kenduri kawin pulak hari Sabtu tu...









4 comments:

ArELeEz said...

cantik jubah u, cam orgnye. err.. jubah kn?

ibh_sue said...

Mmg nampak sgt muka ceria hannah bergambo dgn pengantin. Comei ja. .

Cikgu Vina said...

akak..er..family akak ada orang puteh ke..sbb tgk gmbr akak, gmbr hannah..mcm pan asian..

syafisyifa' said...

Kak eynda merah ang ang ang gituuuu hihi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails