Saturday, July 14, 2012

Bunga Kemboja ...


Assalamualaikum....

Selamat berhujung minggu semua...




Bunga kemboja di halaman rumah sedang berkembang dgn jayanyer.... Alhamdulillah bersilih ganti berbunga di setiap cabang pokok.... Pokoknyer pun dah tinggiiiii.... lupa nak snap pokok tu sebatang utk tepek kat blog.... dah boleh berteduh bawah dia dah.... hampir tinggi lebih dua kali ganda eynda kot :-D

Ada sepohon lagi... baru berbunga jugak tapi yg tu bunganyer lebih gelap ... lebih maroon.... daun pun berbeza....

Eynda suka sangat kemboja berbanding bunga-bunga lain.... eynda percaya bunga2 juga menunjukkan personaliti seseorang.... *wink*







12 comments:

ibh_sue said...

Sama la kak. Sue pun suka jg. Bunganya cantik kan. Walaupun org kata, bunga ni duk kat kubur ja. Tp tetap suka tau. :)

ratna said...

Cantiknya kaler dia...

Sue Lynnda said...

cantek kaler bunga akak tuh..hehe
pandai errk akak tanam pokok bunga.

saya tak pandai..klu saya tanam mmg mati semer pokok..haha

inazamri said...

jarang2 org yg minat bunga kemboja ni.mmg cantik la bunga kemboja kaler tu

mama maman aka yana said...

mama pun suka... :-)

CT said...

baunya pun harum...kan?

♥MAMASYAZA♥ said...

wahhh eynda sama cam en. abah, suka sgt dgn bunga kemboja ni. kat umah akak pun ada jugak pokok kemboja. bunganya warna maroon. kena minta en. abah cari jugak yg warna cam ni, cantikkan

Suhana Shuib said...

eynda.. bestla pokok dah besar2..bleh la piknik kat bawah tu ntii... hihi..

LydSunshine said...

Cantiknya kemboja warna merah kuning. Bleh jadi bunga rasmi negeri selangor ni. Biasa jumpa putih kuning dengan putih pink je..

Alin Marlini said...

cantik kak eynda...bunga2 Alin habis layu semuanya

Cho Zila said...

baguih kalau tenung bungakan.. dapat ketenangan... tak tau bungaper tapi suka semua bunga...

MijaShidy said...

cantek... segar n ceria jer tgk bunga2 kemboja nie

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails