Friday, February 17, 2012

Alam Rumahtangga....


Apabila kita sudah menjadi seorang ibu,
jangan lupa untuk menjadi seorang isteri ........

Isteri di awal perkahwinan sentiasa ingin dimanja, dibelai oleh suami....
suami semakin berumur dalam perkahwinan, semakin ingin dimanja , dibelai oleh isteri.......

Apabila sudah bergelar ayah,
Jangan lupa utk menjadi seorang suami.....

Jangan jadikan isteri seperti bola sepak, kejar mengejar mulanya, dah dapat akhirnya ditendang-tendang....
Jadikanlah isteri seperti bola ragbi, kejar mengejar mulanyer, dah dapat dipeluk, dikelek, dijaga....


Apa-apa saja yg berlaku dalam kehidupan rumahtangga...kegembiraan...ketenangan....kebahagiaan... dugaan atau rintangan.... berpeganglah pada satu nawaitu kita ketika saatnya kita diijabkabulkan....


Kenapa kita memilih si dia utk menjadi pasangan hidup kita....

Oleh itu sentiasalah menghargai insan yg kita sudah pilih utk menjadi teman sehidup semati kita... Jangan sia-siakan kerana satu masa nanti mungkin kita menyesal kerana tidak banyak kenangan manis yg kita ada bersama pasangan seandainyer ajal yg memisahkan kita....


Wahai Tuhanku, ilhamkanlah daku supaya tetap bersyukur akan nikmatMu yg Engkau kurniakan kepadaku dan kepada ibu bapaku dan supaya aku tetap mengerjakan amal soleh yg Engkau redai, dan jadikanlah sifat-sifat kebaikan meresap masuk ke dalam jiwa zuriat keturunanku. Sesungguhnya aku bertaubat kepadaMu dan sesungguhnya aku dari orang-orang Islam (yg tunduk patuh kepadaMu)...

Amin.









14 comments:

Lia said...

sama2 kita saling menghargai segala yg ada kan.. :)

ratusiput said...

yela kak eynda ratu pun rasa mcm nk buat perubahan ke arah yg lagi baik pasni...rasa mcm makin dekat ngan dunia akhir zaman...

KhaiRin : anies said...

sentiasa menghargai apa yg dimiliki

aminnnnnnnnn

ajumohit said...

moga hubungan kita sesama pasangan bertambah erat dan utuh hari ke hari kan...moga dapat berjumpa di syurga insya allah

fiza said...

Hargailah dgn apa yg kita ada

Smoga kita dpt menjadi isteri yg solehah untuk suami dan ibu yang baik utk anak2.

sisdee said...

betul tu...now ni makin hari makin kenal suami sndiri..jgn tgk kehidupan orang lain nnt kita akan bebankan pasangan..just tgk dalam kehidupan pasangan kita sndiri..baru kekal kebahagiaan ;)

berdoa untuk semua pasangan.. ;)

Amiizaa2001 said...

amin....:):)

Tifa said...

sungguh insaffff....balik nak peluk laki lah :)

~najwa~ said...

Belajar untuk menghargai.....
...Dan ikhlas......

InsyaAllah......

-gedek! said...

suka jadikan isteri bantal pelok...

hehehe

Azhariah Zuber said...

lengkap-melengkapi. gitu

adarnadzmie said...

betapa bahagianya kita setelah menjadi seornag isteri atau suami... bertambah lagi kebahgiaan setelah menjadi seorang ibu dan ayah... Amin atas kurniaan Allah...

Bitt (double IS) said...

amin...

anisalya said...

semoga kita menjadi pelengkap antara satu sama lain.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails