Friday, July 8, 2011

Tutti Frutti.

Dah lama Hannah ajak masuk kedai eskrem ni.... Tapi mama malu... mama tak reti nanti masuk dlm kedai cemana cara nak beli itu eskrem hihi... Teruk kan... :-p

Satu hari tu kuatkan semangat ajak anak2 ke tempat itu....mula2 tengok cup..pilih cup paling kecik...alamak...ada orang tengah duduk makan eskrem dok pandang2... kang silap tekan eskrem malu nih ... atau eynda yg perasan orang dok pandang2 kan... :-p

Sekarang mari kita pilih eskrem... adam & hannah nak eskrem perisa coklat... ok mari kita cari jalan nak keluarkan eskrem itu... nasib baik le pandai hahahaha....akhirnyer berjaya masukkan eskrem dlm cup... pas tu anak2 bising nak chocolate rice.... tapi eynda teruja tengok banyaknyer pilihan lain yg best2... sabar... beli utk anak-anak aje... mama baru lepas makan Penang Char Kueteow!!




Sedap ye Tutti Frutti....




Errkkk...harga 2 cup eskrem....



Kalau perasan, tarikh resit tu 7/6/2011 kekekeke... maka tiada rahsia lagi bahawa ini adalah entry yg tertinggal kapal terbang... sebulan baru teringat nak publish!! :-D

Setelah melihat resit & membayar, maka keluarlah keputusan muktamad dari mulut seorang mama.... " sebulan sekali boleh la makan eskrem ni ye anak-anak...." Hehehe... bukan kedekut...bab makan memang tak kedekut... tapi takmau la manjakan anak2 dgn makanan mewah tiap2 hari... kena ajar hidup sederhana supaya kalau jadi apa-apa satu hari nanti anak2 tak salahkan cara kita membesarkan diaorg :-)

Ada satu kiosk ala-ala Tutti Frutti baru bukak @ Giant Shah Alam... Hannah selalu pujuk nak makan eskrem kat situ... bayar ikut timbangan gak la... tapi eynda selalu pancing Hannah dgn eskrem Giant yg hanya berharga RM0.99 atau dibundarkan sila bayar RM1.... puas hati jugak janji eskrem kan :-D

Teringat pulak zaman dulu mama makan eskrem Malaysia perisa milo aje... tu pun sangat la nikmat kan!










22 comments:

Queen said...

setuju dgn kak eynda... kadangtu bukan kita nak berkira dgn anak2..atau nak budget sangat..tapi benda bukan keperluan..kenapa perlu dilebih2kan..

mmg cari duit utk anak2 hidup mewah dan selesa.....tapi apa gunanya melimpahkan kemewahan kalau kelakmenjadi racun..
kan kak kan.....

nik bangga dengan mak ayah nik yang latih nik hidup berdikari.. sbb dunia di depan makin lama makin kejam dan mencabar..bukan semua bernasib baik...ada yang perlu struggle..


semoga anak2 kita jadi anak yang kental dan kuat menempuh alam mendatang..

Jiejah @ Iza said...

betul tu eynda , bukan nak kedekut dgn anak² tp x nak biar anak² fikir semua bende dia boleh dpt dgn sekali petik jari ... kadang² saya tggu samting yg adam buat saya bangga baru saya belanja mkn ikut kehendak dia ..so dia akan berusaha tuk dptkan sesuatu .

Just Call Me Bitt said...

betul3x ..askrem milo best sangat...

kak tumpang iklan :
macaroon murah klik sini http://b1tt.blogspot.com/2011/07/macaroon-murah-boleh-didapati-di.html

tq...

adarnadzmie said...

bagus cara eynda didik anak... saya setuju... tak yah le mewahkan anak2 sgt...

alyyani said...

haritu nak masuk gak try. tp ramai sgt, tunggu pegi bila tak ramai org la. hehe.. tp mmg sedap sgt ke eynda? nak gak tau tp belum kesempatan rasa. :)

ArELeEz said...

tp, betul! dlm bnyk2 eskrem, eskrem m'sia jugak di hatiku.. la3..

mama maman said...

amboi rege dia takutnyer hai... cam rege aiskrim baskin robbin je kan... hhheee... tak mampu la kalu nak fikir2kan... banyak benda lagi kalu setakat mkn aiskrim nih... hhheee... senang anak2 sekarang kan...:)

nabilah_2908 said...

errr...mahalnya....

kat Melaka tak jumpa lagi tutti frutti ni....huhuh..

tp pasal aiskrm giant tu..ha..sy pun selalu beli..sedap juga..walaupun murah... :)

salam kenal..thnks sudi follow APA KATA HATI..keep in touch..!! :) :)

ratusiput said...

betul.ratu stuju.mmg tak masukla ratu mende2 mahal camni.sedangkan baskin robbin tu pun baru skalu rase tu pun cari yg plg murah skali...share makan 4 beranak.ehehe..

Alin Marlini said...

Kak Eynda..baru lalu kat The Curve..usher2 tutti frutti kat situ.
Kak Eynda pun cam Alin..pemalu + tak brp nak reti...hehehehehe..igt ALin sorang jek..

Eskrem ni memang mahal..leh kopak nie..tp dah rs sekali..oklah tu..

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

owh...
amat rindukan itu...

Qaseeh Tolia said...

100% setuju.. Masa zaman kita dulu nak bli eskrim scoop tu pun jenguh mintak dgn mak... wpun sometime macam rasa dulu kita susah anak mesti nak senang tp bila fikir itu satu ajaran dan didikan utk mereka, harus kita ketepikan.All the best utk semua ibu-ibu..

mommyYen said...

setuju dgn enyda..sebulan sekali bole la mkn makanan mewah..kan?buat ganjaran diri sendiri dan gembirakan anak-anak..dah cukup memadai..yg penting diorang happy,kita bahagia..

lily lotus said...

tu dia mahal gak ekk. huhuhu rindu gak sama eskrem mesia itu..

Mimy Hamid said...

akak amik simple choc rice pun dah 14 hengget hehe...len kali amik byk2 sikit..lagi sedap tau..tp naik la timbang nya..heheh leh menjangkau ke 30 hengget..nangis

Belbel said...

ok fine. kite xpenah mkn lg eskrem tutti fruitti ni. hahaha. lg kesian T__T

wahida said...

belum pernah masuk tutti frutti ni, tapi ada dlm perancangan...

salam sis, thanks following my blog, dtg sini nak follow balik...

nice blog!!

CIK JATT said...

mahal betul aiskrim nih. sesekali bole la eynda kan. agree dgn u. tak bole biasakan sangat anak2 ngan benda2 mahal nih:)

yanie said...

Salam Eynda R u keen to earn Xtra Cash??? Join 90 Days Get Slim Challenge & Happy Life Project to Make Life Better. Get Health Freedom! Money Freedom and TIme Freedom REAL soon! Visit me back. Tnks

geraugebang said...

Setuju...kak gerau nyonyot eskrim malaysia jer...lagi best

Willie a.k.a Reptoz said...

Waduh! Mahalnyer...

Rozita said...

baru je tulis entry pasal tutti fruitti ni jugak tadi... hehe.. mmg mahal kan.. mcm x berbaloi je walaupun sedap..

salam singgah dan follow!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails