Friday, July 15, 2011

Si Penggunting Rumput....



Bukan si pemotong rumput ye.... sebab orang tu pakai gunting rumput.... :-D

Terima kasih kepada seseorang yg bagi idea kat si penggunting rumput ... sekarang si penggunting rumput sudah addicted dgn aktiviti gunting rumput.... dah seakan seorang pencinta seni... gunting rumput itu adalah seni hehehe... ye la tuuu :-p

Siapa si penggunting rumput tu?? Eynda la *wink*

Actually sebelum ni kami guna mesin rumput je... tapi bila dah siap mesin, tunggu 2 minggu baru rumput nak cantik balik... dlm masa 2 minggu tu sakit jugak la mata sebab tengok rumput bertampung-tampung.... ada bahagian hijau, ada bahagian kuning sebab kering... pernah sekali upah orang mesin rumput... lagi sadis... nampak tanah terus sebab dia mesin terlalu rapat ke bumi....

Dijadikan citer ada seorang teman yg sangat rajin menjaga halaman rumah dia... rumput dia nampak rata je... rupanyer dia gunting rumput sendiri... dia tu perempuan ye... surirumah macam eynda jugak... wahhhh... terus ada mentol atas kepala... eynda pun nak buat cam tu jugak! :-)

Maka pegi la beli gunting rumput last month... kira minggu ni kali ke2 eynda gunting rumput dlm masa 2 bulan ni... kali pertama dulu main2 je... sesetengah tempat je eynda gunting... tapi kali ni hampir satu laman eynda gunting rumput... dlm masa 2 hari ni eynda dah gunting bahagian depan rumah & dah sampai depan pergola... maybe sehari dua ni sampai ke belakang rumah.... biar lambat janji rumput nampak gebu sentiasa hehe...

Satu exercise jugak utk eynda... squat... pergerakan dua2 tangan... berpeluh menitik-nitik jugak...hubby tak paksa pun ... tapi eynda yg suka buat macam ni.... sebab eynda rasa puas bila tengok hasil titik peluh eynda menggunting rumput hehe... tapi sampai bila nak rajin cam ni tak tau la... selagi ada tenaga eynda buat... kalau dah tak larat kita guna mesin pas tu pejam mata aje la tengok rumput macam kena cukur :-p

Ada sesape yg share aktiviti yg sama macam eynda? :-)









11 comments:

ArELeEz said...

hormon rajin sudah mari tuh! work out, bebeh! ;P

yangyuyu said...

aktiviti sy photoshoot semedang hehehe..nice photo kak eynda:)

mama maman said...

bagus.. utk kesihatan jugak kan..

**umah mama takde rumput... umah apartmen... hhhheee...

Jiejah @ Iza said...

rajin eynda , rumah saya x de rumput. ehhhh ada secoet kat depan pagar ..tu pun x pernah usik , org mbsa rajin dtg potong hihihi

ejaescobart said...

salam ziarah..

cantik blog..



terima kasih sudi jadi follower Eja...

;)

adarnadzmie said...

sambil gunting rumput boleh senam... sihat badan...

akiratoriza said...

erm salah satu aktiviti yg mengeluarkan peluh sangat berkesan kan... tak payah jogging kuar uma, kat uma pn blh buat.. laman nampak kemas dan badan sihat jugak..

SYANI said...

Saya pun ada guntng rumput ni tapi dah tumpul.

Just Call Me Bitt said...

aktiviti 2 minggu sekali saaya jugak tu kakk...masuk harini 3 gunting sudah berkarat....huhhh

wahida said...

bagus utk kesihatan jugak...exercise gak tu kan...

cayalah!!

CIK JATT said...

go eynda go. ni kira exercise nih. my house atas angin tingkat 7, takder rumput. if ada, bole gak jadik geng:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails