Thursday, February 25, 2010

Terkunci Kat Luar!


Gambar hiasan takde kene mengena dgn kejadian cuma tepek gambar mangsa kejadian :-p


Tajuk macam gempaq ja kan... :-D

Si Hannah ni pagi tadi melalak-lalak sayu mendayu sebab terkunci kat luar rumah....

Pagi tadi ler...masa ayah dia nak pegi keje...ayah pakai kasut dia sibuk keluar kat kaki lima depan rumah ni....lari sana sini...memang hari2 macam tu....

Tapi pagi ni ayah & mama leka bersembang pasal rumah baru hihi...pasal esok cuti...pasal esok nak tengok rumah...pasal lusa nak shopping barang rumah lagi...

Bila ayah dah ready nak pegi keje seperti biasa mama pun tutup la grill siap kunci grill tu...
Sambil2 tak habis2 lagi dok sembang sakan....

Tetiba Hannah melalak depan pintu grill tu...kat luar sambil dok goyang2 grill....
Alamak!! Terlupa kat Hannah la...sorryyyyyyyy hihi...
Mula2 muka cebik....tahan nangis...
Bila ayah & mama tergelak sebab kejadian tu terus Hannah melalak....
Sayu je bunyi...
Ayah kata Hannah jauh hati sebab ingat mama terlupa kat dia hahaha....

Apa daaaa mama ni... :-p





56 comments:

Nana said...

heheh..sian hannah. a'ah die kecik kati lah tu kan. sensitif kan, macam dh besar rasa budak2 nih.

Zana said...

alalalala...ciannya hannah...mama tak bermaksud kan...

Queen said...

ahahha..sian hannah....nak gelak pun ada..nak kesian pun ada....

NeenaAnuar said...

alolololo.. neena leh bayangkan camner cutenyer muke majok Hannah time tu... hehehe..

Ayumieza said...

wah mcm tu sekali jadinya kesian hannah hehehe tapi nak tergelak jugaklah hehehehe..akak memang lainlah muka akak bila pakai safi tu..cun..cun..cun..

Ayumieza said...

wah mcm tu sekali jadinya kesian hannah hehehe tapi nak tergelak jugaklah hehehehe..akak memang lainlah muka akak bila pakai safi tu..cun..cun..cun..

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

cian hannah...
hehehehe..

IdzaLia said...

hehe.. main lagi kat luar tu kan mama dah terlupa dibuatnya.. hehe

sLEEping BEauty said...

lorr, siah hannah.. si mama tu kalau boleh cerita bab rumah baru dier, teruja habis, smpai terlupa kt anak... hahhaaaaa.. tp tak pe lah tak sengaja kan eynda..hihii

sesemutku said...

hahahahah...nasib baik lg...

I want to lose weight said...

Khaleef lak..
Pantang aku keluar rumah..
Kalau tak sendal sliding door..
Mesti dia kunci aku kat luar..

Pastu nak pujuk dia suh bukak bukannya senang..

Lagi digelak-gelakkan ada ler..

Tapi, bila dah dapat bukak..
Mmg siap ler..
Kena ler cubit kat mana2 smpi melalak..

mamaaerish : said...

alahai ciannyer... phm prasaan tuh sbb eb pn pernah kena... hu3... sampai hati.... wink

Drama Mama said...

hahaha kelakarrr...kesian plak dia nangis...dah kena gelak ngn mak bapak lagiiii la sebakkk kan hahaha

fiza said...

Salam singgah (^_^)

Hehehe...kesian hannah, kelakar pon ada, mcm mana bley tertinggal kat luar (^_^)

tifa said...

Memang kelakar betul .
Sian budak comey tu.
Macam mana la muka kalau Hannah nagis ye ?

LiAnA said...

kesian hannah haha... mama dgn ayah sembang sakan tu yg terlupa..

ikut ayah jelah gi keje

Chik Na said...

ciannya hannah ...

ZAREENE SAIFUDDIN said...

alalalaa... sian hannah...

shabiela said...

sian kt hannah.. ekekek.. mama n ayah ni, siap gelak tu..

|| NaFiRaa || said...

alahai..cian nye!!!:)

Softtouch [Hanim] said...

alahai ciannye hannah..ralit sgt maman n ayah nya bercerita smpai xperasan kat hannah yer..nk kene babap mama dia ni...he he he

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

hehehhe..sabar jela mama dia tu.
sian hannah..:-)

Mia-Ina said...

sabo jela..camne leh tinggal anak dara sorang2..huhu

ratna said...

ha ha ha.. kes2 terkunci anak kat luar ni mmg selalu saya dengar..kawan saya pun pernah terkunci anak dia kat luar.. tu semua sbb dia sakit perut sgt masa baru2 sampai umah.. masuk rumah terus kunci grill..tp anak kat luar..dianya terus masuk toilet..lepas berak baru terperasan anak kat luar.. bole?

Mimi said...

Hi Sis Eynda.. First time sampai sini. Bloghopping. Gilerla, u dpt finish 99thn tu. I nak tahan sehari pun xlepas, huhuhuhu... U look slim n best nye, sesuai ngan Safi Rania! (summing up everything in one comment, heheh)

Btw ur Hannah mmg comel lote! Putih melepak, gerammmm!

Flo Alfera said...

Poor Hannah! heheheh

Tihara said...

suka tengok Hanna ni, cumel :)

Lady of Leisure said...

alala ciannya hannah heheh.. merajuk hannah yer hihi...

eynda said...

Nana...tu la dah pandai kecik hati :-D

eynda said...

Zana...ha'ah memang tak sengaja pun :-p

eynda said...

Nik...macam akak la...sebab tu tergelak gak kat dia :-D

eynda said...

Neena...hehe...kesian tengok muka dia time tu :-p

eynda said...

Ayumieza...tu la leka sangat sampai jadi cam tu...thanks ye :-)

eynda said...

meniti senja...tu la :-D

eynda said...

Lia...ntah naper hari ni akak terlupa kat dia :-p

eynda said...

sleeping beauty...hahaha...memang teruja pun tapi tak sengaja la hehe..

eynda said...

Mut...nasib baik dia main lari dekat2...kalau pegi jauh skit lagi la tak perasan :-D

eynda said...

zel...cerdik kalep ekk :-)

eynda said...

EB...pernah terkurung kat luar jugak ke? hihi...cian :-D

eynda said...

Drama Mama...tu la teruk kan mak pak dia gelak2 lagi hehe..selalunyer eynda la suka gelak2 kat anak ni ... hubby selalu cakap cian anak2 eynda dok gelak2....nak buat cemana dah habit :-D

eynda said...

fiza...salam..mama dia ni leka sembang sampai terkunci anak kat luar :-p

eynda said...

tifa...hehe...bayangkan dia melalak sambil tagih simpati :-D Lain tau...kalau dia nangis nak toys lain....nangis sebab takut lain hehe..

eynda said...

liana...tak patut kan hehe...

eynda said...

chik na....zareen....nafira...tak sengaja ek :-p

eynda said...

shabiela...babap skit mama & ayah :-D

eynda said...

Hanim...ahaaa..babap skit :-D

eynda said...

rose...mama dia pepagi kekadang blur skit :-D

eynda said...

mia...dia kat luar dgn ayah dia...:-D

eynda said...

ratna...haha...itu lagi teruk :-p

eynda said...

Hi mimi...thanks for dropping by ye....ye la boleh tahan nafsu tak makan nasi selama tu tapi sekarang dah makan macam biasa hehe...nasi lunch aje....yes alhamdulillah Rania sesuai dgn akak...salam kenal...keep in touch ya :-)

eynda said...

Flo...eynda tak sengaja tau :-p

eynda said...

Tihara...thanks dear :-)

eynda said...

Lady....nasib baik tak lama rajuk dia :-D

maya amir said...

kekeke..takleh tahan terkunci kat luar.. sure die phobia dah nak main2 kat luar takut terkunci lagik di luar..hehe

Eyriqazz said...

hik3,kesian kat hannah...takpe,pengalaman yang menjadi pengajaran buatnya

Fa'e said...

alahai...ciannye sicomel tu kena kunci kat luar....mcm mana mama blh lupa nih!!! kalo xnak cakap je... k fae nak...hehehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails