Thursday, February 11, 2010

5 Barang Aje Tapi.......

Tadi pegi beli barang.....
Sabun mandi 2 botol.....syampu rambut hannah sebotol...eskrem hannah....bun.....





Itu je total dah dekat RM50!
Mahal betul la barang sekarang ni kan....
Macam mana nak belajar berjimat cermat ye...
Ni baru 4 orang ahli dlm family....
Yg anak ramai tu cemana la agaknyer....





** Tiap2 bulan konon buat bajet tapi tak pernah tepat huhu....





25 comments:

sue said...

Ha..haa..itu pasai la kak..Kalu setakat 50 hinggit tuh..bleh celah gigi ja kan..hee..hee...

NeenaAnuar said...

memang pun kak.. nilai RM50 skg ni kecik sesangat dahh..

Cik Emi said...

sabun2 tuh mahai.. kita pakai lux kak pas ni.. yang seketoi tuh.. kihkih .. sabun lux tuh fav abah emi.. mesti nak pakai sabun wpon skrg ni ada banyak sabun lain yg liquid

ArELeEz said...

leez nie, bajet sentiasa lari..! ha3..

noradzlina.kamdani said...

sy pun dh puas kejo bajet tu tp lari gak...camne

Tihara said...

eynda..ni baru brg utk pakai sendiri..
cuba beli brg2 utk business..ribu riban jawab nye..
kos hidup makin tinggi..

kadang2 pikir duduk di kg. lebih save bajet..

Shariz said...

memang betui la skrg ni barang sikit je tapi mahal....kos sekarang makin meningkat....shariz pun sama mcm eynda, konon nak budget tapi selalu lari budget....hahaha...

LiAnA said...

teringat zaman sekolah dulu.. gi supermarket dgn mak.. tolak troli..brg penuh gilerrr... baru rm70+... sekarang ni kalau penuh troli mau 300-400 sekali bayar.. itu pun belum masuk susu dgn diapers..

penah sekali cecah rm600++.. terkebil2 byr kakaka..

Jijahh @ f.k said...

emmm ... kalau pegi kedai yang kononnye murah pun sama ... rasa lagi banyak habis adalah ...

iS3 DaEnG said...

setuju kak...memang barang sekarng ni semuanya cekik darah....

Mr PenyuBiru said...

skang ni 50 hinggit dah macam lima hinggit.

Queen said...

skang kalau ade rm10, memang tak boleh hidup la..

tifa said...

Sama la tifa , mana nak cukup sekarang ni. Semua pun mahal. Kadang kadang kalau beli barang , ingat nak beli barang dalam list aje. Tup tup mesti terlebih . Tak tahan betul nafsu .:)

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

ramai anak kene usaha lebih la akan sis...

dilaOHdila said...

betul lah Nyda...
barang semakin mahal. Kat shell yang ada 7E tu semua barang naik. Terkejut tgoknya. Air teh Lipton dalam botol 2 hinggit tujuh dari sehinggit tujuk, bior betik!!!!
tu 50 hinggit hanya dapat banyak itew...ish camana nak jimat kalau harga kos dan mahal. Memang kena tOpup aaaa:-)

Nana said...

samalah kite, poyo jek wat bajet tapi mesti out punye...keciwa! tapi betul lah barang2 skang makin mahal. kos sara hidup rakyat msia makin tinggi. ni belom lagi minyak kete naik :(

Lady of Leisure said...

skrg ni semua mahal kan.. beli skit2 dah 50 huhu..

sisdee said...

ish mmg le eynda..kdg2 kita pun akan terkial2 cek resit napa mhl sgt nie...huhuhuhu...

tu le bygkan klu anak 10..cmpur kita 12 uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...camne le ayah kita besokan kita yg adik beradik 9nie...tp dulu tak mhl camni kan..kan..

babyluv_ayang said...

skrg ni mcm terasa rm50 mcm nilainyer sam ngan rm1....itu ler kekadang terbayang gak mcmana ler ruper org yg ramai anak tu kan....nasib baik ler kuota utk ada anak hanya sampai 3 org jerk...heheheeheh....boleh ler lagik dipenuhi permintaan diaorg nanti...heheheh...

eynda said...

sue...akak pun macam tak caya tengok resit...

eynda said...

neena...kesian kat orang yg hidup susah kan..

eynda said...

Emi....akak teringat sabun mandi yg pembalut hijau ada gambar burung parrot tu...dulu seketoi RM0.60 je...hihi...sabun mandi liquid tu akak pilih yg habih ekonomi tu...2 liter = RM14.90 :-p

eynda said...

Areleez....satu geng la kita :-D

eynda said...

Nor...tu la...letih kejar kan...nak ikut dah lama kurus kekekeke....

zailamohamad said...

Alahai Eynda, betul tu..kadang2 dalam hati ni bukan main beria nak jimat cermat, tapi bila ke pasaraya ada sahaja benda yang nak dibeli..huhuhuhu

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails