Friday, January 22, 2010

Usianyer Hampir 30 Tahun....

Tetiba terjumpa buku kamus ni kat atas salah satu almari di rumah...buku kamus pertama eynda....dapat masa buka akaun di Public Bank...tahun bila..sila kira mana tau dapat jawapan hehe....dulu2 eynda ada hobi yg agak pelik....eynda suka baca kamus :-p Setiap satu perkataan eynda baca pas tu tengok maknanyer...tapi sampai besar ni tak pun cerdik sangat muahahaha....sepatutnyer jadi mahir la kan...orang sebut perkataan apa pun mesti paham...ni asyik blur jek apa citer :-D Bila dah sekolah menengah pulak beli kamus oxford...sambil baca sambil sebut kuat2....kan ada tulis cara sebutan cth  car = kar *lebey kurang le*....suka sangat buat aktiviti tu hihi....




Dah koyak muka depan kamus....sape koyak?? Tak tau :-D




Ni tulisan masa sekolah rendah....cantik kan?? Angkat bakul sendiri lagik...layan je...



Dah tua buku ni....tapi tuannyer masih awet muda...opppsss....tolong angkat bakul jap :-p


Bila terjumpa kamus ni tetiba timbul balik hobi lama eynda....tanpa eynda sedar eynda selak2 kamus....baca satu2 perkataan & makna hehe...teringat zaman kecik2....mula2 rajin baca kamus...lepas tu baru start rajin baca novel....kalau rajin baca buku teks kan bagus :-p


Harap-harap lepas ni eynda semakin kaya dgn perkataan :-D




9 comments:

tifa said...

Buku lama ni ..memang banayk nostalgia nye :)

Queen said...

eh..kak eynda pun suka baca kamus..ekekkee....kita ada aminat yang sama...tapi skang dah malas...huhu...tak taulah nape

LiAnA said...

haha ku pun ada kamus masa sekolah rendah.. lebih krg umur ni gak.. skang turunkan kat adik.. dia yg pegang..
walaupun byk perkataan skrg takder dlm kamus tu lagi tp oklah membantu gak dia..

Lady of Leisure said...

hehe.. dulu cikgu lady suka suruh baca kamus, katanya bagus untuk tambah vocab..

bila tgk tulisan kak eynda kat tepi buku tu teringat la, dulu lady pun suka tulis nama kat tepi buku cenggitu hehe.. sungguh mengembalikan nostalgia...
:)

Mia-Ina said...

kenangan tu kak...masih simpan lagi ye....:-)

iNa said...

wah...lame gile tu..huhuhu..

NeenaAnuar said...

wahhh... sentimental value gituh! tapi memang betol pun akak sgt2 awet muda taww... ;)

TK said...

Antiknye kamus tu eynda. Brg2 lama ni memang byk sentementel valuesnya!! Simpan buat kenang2an n boleh diturunkan kpd anak2 nanti...

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

tuan & buku same berusia...
hehehehe...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails