Friday, May 1, 2009

Sarapan......

 
Dah lama eynda tak masak nasi lemak. Weekend selalunyer tapau je kat kedai. Tapi pagi ni mana datang semangat pun tak tau....7am masuk dapur...8.30am dah siap semua atas meja....Lambat kan eynda memasak? Hehe.....
Today ikan bilis tu eynda ikut petua geng diet, honeyponey.....tak goreng dgn minyak tapi masuk dlm microwave je...sebab ikan bilis tu banyak, tadi masak dlm 7 minit. Kalau sikit2 2 minit pun dah cukup....guna suhu paling tinggi....
Nasi lemak eynda bersantan :-p 
Tapi eynda pilih santan yg low fat...tadi sempat baca....sekotak 200ml = 200 cal....fat 8gm -10gm....ok la kan sebab eynda masak nasi pun 6 pot...tu diaaaa....sapa nak perabih hihi....
Ada 2 ketul lagi puding roti yg eynda buat petang semalam, panaskan balik.....
Hubby bangun2 tido tengok penuh meja hihi....
" Tu diaaaa...mama masak apa banyak sangat nihhh??...."
Gini la kalau mood mama ok.... :-p
Posted by Picasa

7 comments:

WeBViDeOKLiP said...

besy nyer mkn nasi lemak
uhuu

Topsy-Turvy Mum said...

aduii..terliur plak tgk nasi lemak eynda(bukan nasi lemak yg tuu yee..hehe)..kena buat esok neh...

cik adek manes said...

meleleh ! lame dh tak mkn nasik lemak..

sahira said...

ira pun terliur la..nk kena wat nih..

eynda said...

Korang....

Nasi lemak yg eynda masak tu habis simple & sempoi jek hehe....malu la buat korang terliur :-)

Anonymous said...

salam, tlg explain sket camna nak masak ikan bilis dlm microwave? gaul ngan minyak ke? tak meletup2 ke? tq

eynda said...

salam...hi :-)

Eynda bersihkan dulu ikan bilis tu, keringkan skit...pas tu just masuk dlm microwave guna pinggan yg sesuai...mula2 try dgn sedikit ikan bilis je...tekan 2 minit dgn suhu paling tinggi....takde letup2 pun...walaupun eynda sendiri macam cuak gak nak try hehe....takyah letak minyak...ikan bilis tu akan jadi rangup...macam keropok skit.... :-) Anak eynda ratah je ikan bilis macam kopok :-D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails