Friday, October 10, 2014

Aidil Adha 2014.




Assalamualaikum....


Kisah Aidil Adha di perantauan... cewahhhh.... kami sambut Aidil Adha kat SPK tahun ni.... meriah jugak... ramai yg tak balik kampung macam kami.... 





Bangun pagi selepas solat subuh eynda cepat2 panaskan sarapan.... eynda beli lemang instant ...1st time cuba guna... sedap... lembut... wangi... masa merebus anak-anak ingat eynda tengah masak waffle! Kalau dah sejuk suhu bilik masih lembut... pastu petang sebelum raya ada orang jual lemang kat bukit jelutong... beli sebatang dgn rendang ayam... hhmmm... ok-ok aje la... lemang instant lagi sedap hubby kata...pastu eynda buat kuah satay letak daging... Alhamdulillah boleh la nak makan pagi tu je kan...terasa jugak la raya tu huhu...







Lepas sarapan dalam 7.45am jalan kaki ke surau SPK.... solat sunat Aidil Adha kat situ... Alahmdulillah ramai... penuh saf... habis khutbah balik rumah dulu... salin baju pakai uniform Aidil Adha hehe... tugasan bakal bermula.... eynda tak pegi masa lembu2 disembelih... eynda tak sanggup tengok... mula acara korban 9am... dalam 9.45am baru eynda pegi... Surau tahun ni korban 7 ekor lembu.... eynda ada satu bahagian... adam satu bahagian.... 





Alhamdulillah tahun ni semua berjalan lancar.... semua dah profesional... bersistematik... hubby kata ada yg siap pegi training utk jayakan korban...bagussss... patut la lancar je... ni geng2 melapah...





Ada yg dapat tugasan melapah & timbang utk peserta korban... ada yg bertugas timbang daging utk qariah... eynda pulak dapat tugasan membantu chef memasak! 





Ni area lembu nombor 3... bahagian eynda ada kat situ...





Hannah mula2 nak ajak balik dah... nak main ipad! Grrrrr..... nasib baik le ada kawan yg bawak alat mekap mainan kot.... tak jadi balik la... main ramai-ramai sampai letih...





Area main masak-masak... buat sup... ada mee...bihun... buat sambal kicap... pergghhh... terliur dah masa chef dok masak...





Settle semua tugasan eynda & family balik rumah dulu.... mudahnya rumah dekat dgn surau... 2-3 minit dah sampai... bersihkan badan... lepas solat zohor pegi pulak surau utk lunch.... 






Balik rumah buat smoothie... potong lemak daging :-D





Lepas Asar ke rumah abang ipar pulak... mertua kat sana.... makan lagi.... bergambar itu pun penting....





Mertua takde pulak dalam gambar sebab berehat dalam bilik... Hannah pun ikut mood la kalau takmau posing pujuk le cemana pun... 






Sebelum balik rumah rasa sup kepala kambing!! 1st time eynda makan ni... lemak betoi... kena makan sikit2 je... tapi menurut hubby kepada anak sedara... dia kan orang timur tengah... ini makanan orang sana... full of collagen katanyer.... merebus aje dah 12 jam fuhhhh.... 


Pastu balik rumah.... owwhhhh jalan kat KL sangat la lengang masa raya haji hari tu kan hehe.... 











4 comments:

Z@i Z@mR33 said...

bgusnya kawasan perumahan ada xtvt cmtu.bl x blk kmpg pon tetap terasa mcm ry gak

NM03 said...

sepakat membawa berkat.

Fiza Rahman said...

Meriahnya raya haji akak.

Mummydearie said...

Meriah jugalah sambutan hari raya walaupun di perantauan. Kami makan tidur baring je di rumah. Tak keluar, tak tahu pun jalan kat KL lengang. Malam sebelum tu tengok banyak je kereta.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails