Thursday, October 4, 2012

365 Food #1.


Assalamualaikum......


Breakfast eynda pagi ni....

Omelette bersama kepingan ayam...








2 biji telur
4 biji cherry tomato
1/4 bawang besar
2 kepingan ayam (chiken slice)
sedikit garam
sedikit olive oil


Cara masakan:

Pukul telur bercampur garam hingga sebati..... masukkan potongan cherry tomato dalam telur yg dipukul tadi.

Tumis bawang sebentar dlm olive oil...masukkan kepingan ayam yg dihiris2 dalam tumisan & kacau sebentar... masukkan bahan telur tadi dalam tumisan.... hasilkan seperti telur dadar.... bila hampir masak lipat  telur tu macam dalam gambar tu.... siappp...

Simple aje :-)










10 comments:

fiza said...

Pagi ni breakfast nasi lemak lauk kerang.

Tak pernah buat Omelette. Nak try lah nanti.

Mass said...

simple n sihat!
nanti nak try la buat omelette ;0

ibh_sue said...

Sedappp... ;D

:: Mrs.Eady :: said...

hamboiiii sedappppp nyerrr :)

|| NaFiRaa || said...

nampak sedap!! lepas nih share lagi makanan diet eynda k~ tq..:)

yuzi musa said...

sedap nyer tgk gambar telur dadar tu... terasa nak buat jugak balik umah kang...

zailamohamad said...

memang sedap omelet ni..kalau zaila suka tambah cendawan butang, tomato, cheese (errr tak sesuai betul ngan orang diet macam Eynda ni) & kalau boleh buat macam tak masak kat tengah2 tu..perghhhh sedap!

saniah said...

Sedap dan sihat...haa mcm ni la..tapi nk masak tu yg malas tu..senang tuang cereal hehe
Tgkla akak ni eynda...mcmana nk kurus??? Adoiii

Lady Ija said...

Wah sedapnye...

syafisyifa' said...

Wah berkhasiat tu...nk kena cuba nnt ni hehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails