Friday, September 21, 2012

Kuih Peneram.....











Ini kuih peneram.... dulu2 masa kat kampung di utara orang panggil cucoq penegham... ada jugak yg panggil telinga keling.... ehhh macam-macam la hehe....

Yang penting rasanyer sangat la sedap kan.... salah satu kuih tradisional yg eynda masih suka....

Walaupun dalam mode berdiet..... tapi eynda makan jugak kalau teringin.... bimbang nanti meleleh je air liur...sape nak jawab? haaa.... :-D

Yg ni eynda beli depan Mydin bukit jelutong Shah Alam... ada gerai jual kuih peneram & popia basah.... kecik2 je besar duit 50sen lebih kurang.... sekali ngapppp masuk mulut.... 10 bijik = RM1.... murah kan....

Masa beli baru lepas goreng so rangup2 je masa makan....yg eynda beli ni pun tak terlalu manis so eynda suka... kalau manis sangat eynda cepat bosan.... 

Actually dah lama perhatikan gerai ni.... janji dah beli & rasa.... takleh la nak beli hari2 kan... cuma dah tahu kalau nak beli bila diperlukan nanti kat sini la tempatnyer coz dah tahu sedap....







20 comments:

:: Mrs.Eady :: said...

suka kuih ni!

SYANI said...

Kuih feveret saya juga...

puan.mila said...

bestnyakuih nih..suka sgt!!..mkn sorang boleh abis..

QA's ~ mamapapa said...

oh,my feberet..wajib beli bila pegi pasar mlm?

♥MAMASYAZA♥ said...

makan panas2 mmg sedappppp

ummisara said...

ohhhh cik putih, my feveret tuh cucoq penegham...

dulu kat kampung melayu subang nyer pasar malam ada juai penegham mahsuri namanya...

cun cun sedap

zureen@mama said...

Zureen pun suka kuih telinga keling ni..(ada mcm2 nama rasanya)...memang sedap..

syafisyifa' said...

suami saya suka...sdap kan coq pneghamm

LydSunshine said...

Sedap ni.

|| NaFiRaa || said...

telan air liur baca citer Eynda nih.. hehehe

fazian.batrisyia said...

yes...sy, hb & anak2 suka jg kuih ni. selalu beli yg baru buat..kat pasar malam pun ada..tapi kena ingat bukan semua sedap...ada sekali beli di pasar malam bukan tempat selalu..rasanya dah agak masam..agaknya tepung tu tak habis dia jual lain hari...agaknya lahh...

Pernah jg beli tapi tertinggal kat gerai tu sebab tangan dah penuh sgt dgn barang2 lain..sedih tul...

inazamri said...

dulu tak suka kuih ni tp skrg suka.Selalu beli kat pasar mlm panas2 sbb goreng time tu gak.

Cho Zila said...

anak akak kalau jumpa suruh beli punya...

JaSSNaNi said...

wahhh.. sedap... mmg kalau org utara panggil cucuq penderam.. kot2 ada gak panggil telinga hin**.. mmmmmm ape2 lah.. kan.. yg pasti saya suka yg panas2.. makan mmg ralit je.. kejap je licin..

ibh_sue said...

Kak Eynda..Memang sedap pun kan. Paberet sue jg ni. Dulu mak rajin buat. Sue suka makan ni yg garing2..

fiza said...

Suka kuih nih. Saya panggil kuih telinga keling. Makan panas2 sedap.

Cikgu Vina said...

kak..kalo orang orang melanau..panggil kuih nie kuih denderam..hehe

saniah said...

Penegham yg akak biasa tgk ada 3 lubang rasa nya..tp ni rupa sama ja hehee mmg sedap kan cucuq penegham..mm nk cari la kat pasar mlm sini dah tgk eynda punya ni
Diet? Belum lagiiii aduii ...hehee

Bitt (double IS) said...

doubleIS sokakk kuih ni kak...a'a panggil telinga keling...asal p pasar malam mesti beli kuih nih...tapi saya tak buleh telan mungkin org berniaga tu tak tos minyak dia betul2 kot...

Nur Sakura said...

xsuke manis sgt..heheh... tp sy pnh dgr ade org pggl kuih nie kuih telinga keling...hhahahah...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails