Monday, January 24, 2011

Dari 154 Ke 168???

Hari ahad malam ke satu klinik...Hannah demam...

Sampai kat kaunter registration eynda sebut la nama Hannah....staff suruh eynda tulis nama penuh Hannah atas satu kertas...pas tu dia kasi nombor giliran... 154...

Tunggu punya tunggu...tiba giliran angka 153...ok get ready jap lagi nak masuk jumpa doktor....

Owwh ye ada dua bilik konsultasi...bilik 1 & bilik 2....

Nombor 153 masuk bilik 1.... ting tong...nombor 141 keluar kat screen utk masuk bilik 2....

Ok eynda paham sebab nombor 141 tu lepas buat x-ray....

Ting tongggg...nombor 155 masuk bilik 1..... lagi sekali ting tongggg...nombor 156 masuk bilik 2....

Okeh eynda tak puas hati...eynda pegi jumpa staff kat kaunter...



Eynda : adik...naper tak panggil nombor 154???? (muka serius giler)

staff : errkk....nama apa ye??

Eynda : Hannah....tadi kan dah tulis nama atas kertas????

staff : errkk arrkk errkk...panel ke kak? (muka dah pucat)

Eynda : Takk...sendiri...bayar cash...

staff : akak duduk dulu ye....


Okey eynda duduk diam2....pas tu hubby masuk klinik, eynda citer kat hubby bla bla bla...hubby pulak gi tanya....staff2 kat situ dah gabra.....apa nak jawab????

Eynda pi nyebok tepi hubby.....senior staff datang attend....dia kata nombor Hannah 168!!!!

Apaaaaa????

Suruh check nombor 154...register under "Klinik blablabla patient".... nombor 168 baru nama Hannah.....apakah???? Kat tangan ai nombor 154 okeh!!

Apa diaorg ingat kami ambik kertas nombor giliran 154 tu atas lantai??? Dlm tong sampah???

Muka hubby dah macam singaaaa...staff dok bisik2...tau takut....

Last2 senior staff cakap....duduk dulu lepas ni Hannah masuk jumpa doktor...

Dah masuk jumpa doktor kami buat macam biasa aje la...takde la nak masam2 muka dgn staff2 kat situ....tapi apa diaorg rasa tak tau la kan....

Awal januari hari tu eynda bawak adam ke klinik tu....terkejut sebab staff kat situ kata nama adam...nama eynda...nama hannah...takde dlm komputer diaorg!!

Apaaaa????

Padahal sejak pindah SPK bulan 6 tahun lepas memang pegi klinik tu aje okeh.....sampai eynda kata " kalau ai tahu u all cakap nama takde dlm komputer, ai bawak ubat2 dari klinik ni yg sebelum2 ni... " sampaikan check ic eynda pun tak jumpa...heran betul....

Orang lain mungkin takde pengalaman cam ni kat klinik tu....tapi kami rasa itu hari terakhir kami pegi klinik tu kot....cari klinik lain pulak la....

Merajuk dah ni....







16 comments:

Cik Firus said...

klinik mane tu sis???
jom kita boikot ramai2..
camne nama patient yg da slalu dtg situ xde dlm database dorang???
dorang x wat keje ke ape??
tetibe lak cik firus yg emo..hehe

Legasi Piston Pecah said...

tulah kak...
teknologi semakin maju.. ada kekurangan ada kelebihan..

macam saya pergi klinik pon pakai yang manual je... tulis dalam buku...hihi

tapi kadang-kadang sikap pekerja tu jugak kenelah betul-betul ambik berat setiap apa yg diorang buat. kene alert sentiasa, nak main2 pon kerja kene yg terbaik..

cakap orang, sy pon rasa kdg2 sy ada masa tersilap...laen kali kene lebih alert kan...tu jelah nasihat nk bagi dekat mereka.

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

kalau la ceroi disituasi akak...
ceroi rase abes semua kene...
serius...
cepat hot ceroi kalau kene maen2 mcm tue...

sisdee said...

oh stress tu klu camtu...mmg kita pun tak suka..sbb tu sanggup okay pegi clinic jauh sket sbb dorang wlupun bukan system computer tapi keje mabeles hehehehe

A~ said...

wah, very inefficient. menda2 cam ni la yg menjatuhkan bisness tempatan. buat kerja tak serious & amik mudah je. ada diorang mintak maaf tak?

btw, dah jumpa klinik lain? hopefully hannah will get well soon. take care.

mun said...

hye salam kenal kak eynda.....pggl kakak boleh..nmpk manis skit..hehhee...
saya suka baca belog akak tau...suka tgk akak deko2 rumah....saya dah tinggalkan link saya kat belog akak...

nie link saya:
http://munlovestrawberry.blogspot.com/

Azian Elias said...

Salam Eynda,

nama tak de dalam record tu dah biasa dah Eynda. Pd hal dah seratus kali p.

Rizziela said...

memang sakit hati kalau mcm ni...

ingat kita ni apa? habis tu tiket kat tangan tu kita tukar ker? pelik kan?

♥MAMASYAZA♥ said...

kalo en. abah yg kena camni, sah2 mengamuk

ratusiput said...

biasa klinik kerajaan yg slalu jd camni...no tunggang langgan appear kat skrin.tah cmne sistem dorang agaknye...tp tu leh ampun lg la kan sbb kerajaan.tp swasta pun ade gak ye k.eynda...mmg nk kema sembur kan!

♥WEIYDAWEINGWAFFA♥ said...

hemm..!! kalo saya dah lama ngamuk2 bagai ni kak depan2 tuh lagik..xpi dah..ban terus klinik tuh..pe lar service mcm sampah!!~


Jom klik mummylovers blog

Shariz said...

kalau shariz, dah lama dah boikot klinik tu....hehehe....nampak sangat diaorg tak mengambil berat ttg patient...huhu....walaupun teknologi skrg dah canggih tapi staff2 tak canggih2 pun....hehehe

Queen said...

ee..teruk betul la.....nik nye klinik siap full detail..memang akan jadi family clinic la kat situ... kalau kita allergic apa2..die cepat je letak dalam system..nanti kalau pergi klinik die..senang nak buat treatment kan..itulah reason nape org stick pada satuklinik je..haih..sian kak eynda..

kalau nik pun nik mengamuk

yangyuyu said...

memang tension la kalau gitu..kalau en bam ni dah kena marah dah nurse tu dgn ckp kedah nya..hehehe chill kak eynda lenkali g klinik len jeh

erieyain said...

kak eynda,klu ain la kenA cm2 mau ain jd singa..hehehe...

Ijah EmoTemo said...

adess! macam ni punya kes pun hade. adeh!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails