Wednesday, April 14, 2010

Dua Kali Lima = Sepuluh...

Dah perasan banyak kali dah....Adam selalu terlupa nak bawak beg sekolah keluar dari kete tapi selalu eynda tegur..."haiippp...beg sekolah!" Baru le dia ambik galas....padahal dlm kete dia bersandarkan beg sekolah jugak...ni kisah setiap hari balik dari sekolah ler...

Sehingga la tengahari tadi...turun dari kete masing-masing buat apa yg patut la..."Adam...tolong mama bawak plastik buah tu jap..." Sambil eynda pun turun dari kete terus gi ambik Hannah kat bahagian penumpang belakang....

Ok la...jalan balik rumah...sembang2...sempat lagi berleter kikiki...dah nama pun mak kan...tekan lif...naik lif...masuk rumah bla bla bla....sampai le 3.30pm (hari ni tak pegi sekolah agama)...cikgu tuisyen datang rumah....Adam baru kelam kabut cari pencil box...mana?? mana?? Cari satu rumah beg sekolah takde....

Hhhmmm...dah agak...mesti dia tertinggal dlm kete...lenggang kangkung je balik rumah tadi...nasib baik ada extra alat tulis....guna yg ada dulu....

Tadi ni baru gi ambik beg sekolah dalam kete....baru nak susun buku sekolah ikut jadual esok...

Yang herannyer.....cemana eynda pun boleh tak perasan Adam turun dari kete balik ke rumah lenggang kangkung mak limah jalan melenggang kannn hahahaha.....mama & anak sama jekkkk....dua kali lima = sepuluh....dok pesan kat anak hari2 pasal beg sekolah boleh pulak satu hari mama sendiri lupa tengok anak bawak beg ke tak....

Risau pulak kot2 Adam turun pepagi dari kete ayah dia depan sekolah tetiba jalan melenggang kangkung terlupa nak galas beg sekolah errrkkkk.....dibuatnyer ayah dia pun dua kali lima = sepuluh time tu kan haaaaa.......






12 comments:

sisdee said...

hahaahahh lawak le adam...apa dlm otak dia gaknya time nk g skolah :)
jenuh le kan tiap2 hari kena remind kan :D

Shariz said...

HAHAHA....budak2 semua perangai camtu....Adam A ni pulak selalu lupa bawak beg dari rumah masa nak pi sekolah...yang ni ayah dia 2 X 5 :D

Sebenarnya kita ni byk benda nak buat, byk benda nak pikir...tu sbb kita pun lupa nak tgk anak bawak beg ke tak...shariz selalu gak jadi camtu...hehehe

fabulous.farah said...

farah dulu pernah g sekolah 2,3 kali lupe bawak beg sekolah..tinggal dalam kereta abah.naseb baek sekolah abah sebelah jer=p

ibh said...

Ha..haaa..haa..itu citanya ya..Ingat akak nak ajak kami mengira tadi...heeee

Nana said...

kelakar anak dan mak budak..siap membebel tu tak pasan ek bg tadak. tapi tu lah..kdg2 lagi kite bebel2 ni lagi la kite lupa/tak pasan kan..hihi

TK said...

Standardlah kan..mak2 mestilah berleter. Mak2 ni bukan apa, banyak benda nak fikir. Tu yang lupa tuh..Normallah tu..Ayah2 pun kadang2 sama je..

honeyza borhan said...

hehehe.. kelakarlah baca entry ni..
memang kalau da banyak sangat nak pk, benda2 kecik macam ni terlupa.. walhal, terang benderang boleh nampak adam lenggang kangkung kuar kete... hehehe

IdzaLia said...

hehe... mcm2lah si adam tu ye..
kdg2 kak eynda mmg kita tak sedar sbb dalam kepala ni mcm2 benda nak pikir jd tak sempat nak pehati sesuatu benda tu kan...

Chik Na said...

ha ha ha ...perangai adam tu sama gak ngan faiz..tapi kalau dia naik van balik sekolah ingat lak beg dia ....cuma hari yg chik na ambik je dia jadi cam tu..

Queen said...

owh..first time dengar..hiihihiih

Queen said...

owh..first time dengar..hiihihiih

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

jom nyanyi lagu ahli fiqir jom...
hehehehe...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails