Pernah tak dlm situasi bila kita beratur nak bayar barang belian kat kaunter tetiba customer depan kita ada problem coz barang yg dia ambik takde tag.....tetiba cashier silap tekan amount...nak kena tunggu supervisor buat verification tapi supervisor plak hilang ke mana....tetiba dapat cashier yg lemah lembut nak scan satu satu barang alahai lemah gemalai.....customer buat hal dok argue harga barang dgn cashier....hhmmm...semua ni pengalaman eynda tau....sampai terasa diri ini begitu malang asyik teraniya kekekekek....
Barang eynda tengah tunggu utk discan....tetiba customer depan eynda lalu tepi eynda .. "excuse me..." mintak laluan....ok la eynda bagi laluan maybe dia terlupa nak ambik satu barang....cashier kata customer tu nak ambik santan....eynda pun relaks dulu main2 dgn hannah yg duduk dlm troli....tapi tunggu punya tunggu...mana orang depan ni?? Kalau ambik santan dah lama sampai balik kat kaunter....sampaikan budak cashier ramai2 sok sek...lari ke kakak tu? kekekeke...lama2 memasing muka dah masam...cashier pun mesti serba salah kan....org lain pun nak bayar gak tapi stucked kat customer yg hilang ni....eynda pun dah mula tengok jam berkali-kali....15 minit hokey!! Sampaikan belakang eynda takde customer dah....staff tutup dgn troli yg diterbalikkan.....eynda setia tunggu kat situ sebab barang2 dah ada atas meja kaunter....malas nak tukar kaunter.....
Last2 budak2 cashier mintak eynda bayar kat kaunter lain...
"kak...bayar kat sebelah tu la...tunggu lama sangat ni nanti jadi sejam pulak..."
"ye ke...alahai barang dah ada atas meja...jap lagi kita letak barang dlm troli, dia datang pulak..."
"haaa... tu la kak....mana ntah dia pegi...takpe saya tolong..."
Nasib baik le diaorg tolong eynda carikan kaunter yg kosong...diberi laluan tau...bangga jap hehe....tengah on the way nak ke kaunter lain...jeng jeng jeng.....
Customer tu on the way ke kaunter!! Bawak barang penuh tangan!! Aduuhhhh....naper la jadi cam tu...lengkali buat list yer....apa yg nak beli so takde la terlupa barang pas tu tinggal barang kat kaunter tengah cashier dok kira....kesian customer lain yg beratur kat belakang tau....kalau satu dua barang je biasa la eynda pun pernah buat cam tu tapi kita pun tahu la kena cepat kan....ni penuh tangan tau hehe....boleh penuh satu raga kalau dia ambik raga pulak :-p
Sabar je la kan...cashier pun takleh kata apa....tha customer is always right...adehhh...tetiba di hari jumaat yg mulia ni TERmengumpat orang pulak...ampuunnnn.....
44 comments:
eskrem tu nampak best...ekekkekek..
memang tak patut....haiz...
huhuhu... neena pun penah gak kene camgini... giler punyer hangin satu badan!! Balik sampai umah.. dah mandi.. dah makan pun tak hilang2 lagi tahap kepanasan hati terhadap org2 camgitu...
kejamnya orang ittew,,,
Ya la kak..sue pun selalu kena cam gitu gak..Sangat menyampah kan..Nih jenis org yg tak pikir pasai org lain la nih..Dia apa kesah org q pjg ker sbb dia...
itu la bila ade sikap penting diri...
ya ampun memang tak patut... orang lain pulak nak kene tunggu dia pilih2 barang.... penyabah sungguh kak eynda ni.. kalau lady berpeloh2 dah menahan geram..
hehe..
kali ai.. rasa nak bertuko kaler ijau dan2 tu jugak!!
sengalnya org tu kan..
sengalnya org tu kan..
sengalnya org tu kan..
uiiiii bnyknyer brg k.eynda bli...nie stok smnggu ke sbln ek...opss lupe lak k.eynda jenis memasak kt umh kn...heeee peace....
sy klu lupe nk bli brg kt supermarket...snggup g kdai runcit jek kak....seram nk g cri walaupong blom giliran nk byr....sbb tkot sbb kt jem plak kt lane 2...heee
ku selalu gak kena mcm ni...
ni jenis tak pikir org lain..
ada sekali dulu.. kat giant gak..
tak pasti apa citer.. tetiba customer tu berckp dgn nada bongkak
"aku ni Dato' taw" huk alohh pangkat dato' pun tp shopping kat giant gak...
kami laki bini gelak bagai nk rak masa on the way gi parking lot wakakaka
mmg dh berkali2 jadik.... hu3.... mana gi runnernyer?... xleh tlg ker?... adoiiii
byk org, byk ragam...camtu la asam garam idup skrg nie.
adoi..itu kalau sorang kalau 10 orang at the same time cane ?
Tensen dengna orang camni
sorry to say..emang buduss laa org tu..kalu saya, maunye saya tinggal je brg2 tu tersebek kat situ..pastu saye gi beli brg kat kedai apek..
whatever..manusia mcm2 ragam :)
wah..wah ... wah.. in that case.. that customer was totally not right!! apa punya customer la tu.. mementingkan diri sendiri.. saya pulak yg terlebih emo baca entry akak ni..kalau saya dah lama bagi pandangan maut kat customer tu..
sound je dia sekalik ngan harga seposen .. sbb dia dah biasa buat macam tu laa melampau lampau ... kena buku dengan ruas baru padan muka dia ...
hampes ... menyusahkan orang jerrr ..sib baik jijah takde kat situ ...hahaha mau dia kena sumpah sebakul bahh...
cis cis..kalu dgn saya kak dh lama kena sound taw..bukan customer tu je..dgn cashier2 tu saya ceramah agamakan..sbr tu blh tp ni kes tah apa2 tah..tp sib baik la akak ni sorang yg penyabar..salute!!hehe :)
Nik...eskrem hakmilik Hannah :-D
Mut...sangat kejam saat2 eynda tengah tolak troli ke kaunter lain ternampak dia on the way balik ke kaunter tu huhu...
sue...dlm hati akak cakap dia memang takde rasa malu kat org agaknyer ikut suka hati buat cam tu...
meniti senja....betul..betul..moga kita tak macam tu kan...
Lady...akak memang penyabar skit cewaahhh....tapi tengok jam banyak kali gak la...terjenguk-jenguk kot2 nampak pompuan tuh...
nafira...jadi hulk terus ek hehe...
lia...tu la pasal...cemana dia boleh buat cam tu...
mrs ecam...stock seminggu je tu...yg dalam plastik kat depan nun org depan punya...akak punya belum letak dlm plastik...kedai runcit terdekat ni takde barang basah...harga pun agak mahal...pasaraya HERO pun ada tapi giant lagi best sebab boleh cuci mata kat gerai2 baju kekekeke...
liana...lagi haru kalau jenis berlagak cam tu kan hehe...
EB...customer depan tu problemnyer bukan nak kena carikan tag harga...tapi dia tu pi cari barang2 lagi nak tambah...selalunyer runner tolong carikan harga atau check barang kan...ni kes extra shopping sementara barang lain dah dikira atas kaunter...haruuu...
Salina...ye betul...
tihara...tak kena buku dgn ruas la tu kan...kalau eynda nak bayar satu dua barang je selalunyer letak barang pas tu keluar gitu je ...ni sebab penuh troli jugak...pas tu dah ada atas kaunter...kesian jugak bukan salah cashier dlm hal ni...
ratna....akak ni jenis tak berani hihi...
jijahh....kalau la eynda seberani jijahh bagus kan...tapi eynda ni lebih banyak diam kalau ada problem macam ni...
sab...nasib baik la cashier ada inisiatif nak bantu...kalau takde apa2 tindakan lama skit rasanyer akak nak buat apa la ye hehe...
Tu la biasa je kena cam tu...tapi klu jenis yg terlebih cerewit tu harga terlebih 5 sen pun dia suh adjust...saya pernah kena punya la lama nak tunggu dia adjust check dulu harga brg...penat btl....tambah klu kita mmg kt belakang customer tu...
memang jgn jadi...
kebencian org nanti sis..
memang jgn jadi...
kebencian org nanti sis..
eh sis eynda,
ed pun selalu kurang bernasib baik. asal kat kaunter, mesti ada masalah dgn customer depan.
itu belum yg argue mende remeh temeh. adoi, sakit jiwa.
memang tak aci! ;p
wah akak.. tercabar nya kesabaran saya rasa... hehehe... xpe. pengalaman!
ada lagi manusia macam tu ye...kalau akak geram jugak..tapi dalam hati ..nak marah..tak sampai hati
Teruk sungguh perangai or mcm tu. org kita lak tu..ishh sungguh memalukan. kalau sya mmg dah kena org mcm tu..mcm sya pernah kena..org tu sya suruh bayar dulu yg dah di scan..pastu kalau nak beli lagi byr kemudian..
eynda...nsb brg troley pnuh ek..klu hubby kita dah bebel dah hahahah...
gile punya org tak pkr org nk byr kan...sabo jek :(
saya selalu kena cam tu...rasa cam nk jerit "woi! cepat la!!" hehehehe
Post a Comment