Monday, November 30, 2009

99HTN Day 27, 28 & 29.

Update menu utk 3 hari di kampung....


Day 27 (Aidil Adha)
-----------------------------


Ketupat pulut 2 ketul cicah rendang
Meehon goreng satu senduk
Laksa semangkuk
Laksa semangkuk
Mee udang semangkuk
teh susu
kopi radix sepeket
teh susu
air masak tak kira




Day 28
------------

Lempeng kelapa 1 1/2 keping cicah sambal tumis ikan bilis
teh susu
meehoon sup semangkuk
nescafe
meehoon sup semangkuk
teh o
air masak lupa kira



Day 29
---------------

Murtabak ayam 2 potong
teh o
teh susu
tempeyek 2-3 keping
pau yik mun 2 bijik
ice blended cappucino
murtabak ayam 2 potong
air masak tak kira



Sila ambik perhatian kat makanan berkaler merah...
Eynda rasa eynda dah kantoi...
Actually eynda tak tau pun pulut tu nasi ....
Kalau eynda tahu memang eynda takkan sentuh ketupat pulut tu....

Menurut kawan-kawan kat fb, ketupat pulut tu nasi....
So eynda serah kat pihak penganjur....
Kalau ketupat pulut tu dikira nasi, sila la buat apa yg patut....
Eynda redha :-p


Apa-apa pun yang best eynda tak stress langsung pasal diet2 kat kampung...
Eynda bedal je apa depan mata melainkan nasi....
Biras masak nasi tomato kat rumah MIL di hari raya pertama...
Raya ke2 MIL masak nasi daging pulak...
Alhamdulillah eynda cuma teringin lauk pauk je tapi tak sentuh jugak....sebab kenyang dah makan makanan lain...

Mama eynda tak masak nasi sebab tahu eynda tak makan...
Dia buat mee udang...meehoon goreng....nasi lemak buat gak pagi raya ke2 tapi adam je makan...
Hubby makan lempeng kelapa....


Terharu sebab semua memahami...
Ada jugak la yg usik2 tapi biasa la tu :-D



5 comments:

Softtouch [Hanim] said...

tp kan kak bg saya pulut tu bkn nasi..nasi tu yg beras tu..entah yer..

eynda said...

Hanim....akak pun dok pikir cam tu la...walaupun dari perkataan beras tapi bila masak tak jadi nasi kan hehe...nanti nak tanya penganjur...hubby akak pun dok usik2 cakap akak dah kantoi huhu :-p

JiEjAh_DeEn said...

setau saya pulut tu nasi(nasipulut), sbb asal dr beras hehehhe
kalau dah tukar ke tepung baru x nasi hahaha

bleh pakai ker teori ku ini ekeke??

x per eynda , sbb x tau tu anda dimaafkan . heheheh mcm ler saya yg jd penganjur :-D

Anonymous said...

eynda..
lempeng kepala ek dlm DAY 28 tu??hehhehee..

pada sha, pulut bukan nasi..
mmg ianya dari beras,tapi bukan dh masak ia jadi nasi..jadi pulut..melekit2 pulak tu kan..

tp entah la.. ;-)

eynda said...

Sha...nampak je dia ek...dah edit :-p
Thanks...nak tulis cepat sangat gitu ler :-D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails