Thursday, October 1, 2009

Kesian Bobby....

Masih ingat Bobby??
Kesian...
Mengenang nasib diri ....
Bila la nak berakhir penderitaan ini....
Dah tak sanggup nak menghadapi....
Si pembuli ini!!
Hahahaha.....
Cian Bobby kan...mangsa buli si Hannah....teringat pulak citer NEMO masa dlm akuarium kat klinik gigi....bila girl yg notty tu datang je semua pucat kekekeke....
Hannah suka kucing kannnn....tapi tak kena cara la...
Sementara nak cerdik...nanti dah besar skit pandai la cara nak melayan kucing :-)
Balik Shah Alam pun asyik teringat Bobby...
Bobby teringat kat Hannah tak? :-p
Masing2 dah letih...Hannah letih membuli...Bobby letih dibuli :-D
Bobby suka main air...
Kalau mandi dia tak lari pun...tak menggelupur pun...
Kalau kita masuk dlm bilik air dia akan tunggu depan pintu...kita buka je pintu bilik air dia akan terjah masuk dlm bilik air...
Kekadang cari dia tak jumpa...rupanyer nyorok dlm longkang...longkang kan lembap...tapi lepas tu kena cuci badan dia la...busyukkk :-D
Kalau kita basuh baju, air keluar je dari mesin basuh masuk longkang, Bobby suka halakan muka dia kat serombong yg keluar air tu...isskkk...sampai basah2 muka dia hehe...
Eynda ajak Bobby berhijrah ke Shah Alam....tapi Bobby lebih suka duduk kat kampung...
Cari nahas la kan kalau dia setuju nak berhijrah ke Shah Alam....lembik hari2 kena buli :-p
Eynda pernah baca artikel....kalau kita nak anak2 kita membesar sebagai seorang yg penyayang...bela la kucing....even kalau kita tak sihat, kucing dapat membantu kita sembuh tau....tapi kalau yg ada asma tu tak dapek nak nolong ekkk...
Bila pindah rumah baru nanti eynda rasa macam nak bela kucing.....tapi mampu ke eynda bela?? Dah lama tak bela kucing...dah hilang konfiden....wait & see lah! :-D

11 comments:

Azmiezas said...

Hannah ngan boboy tu sama2 cute...

::i.e.r.a:: said...

betul betul betul.. (version upin & ipin)tp for sure lah Hannah lg cute kan...esp foto ke 4.. nampak jer mcm nak buli tp hannah sebenarnya sayang kan boboy nih... (aty iera geng hannah ok..syyyyyyy)

Lady of Leisure said...

alamak ciannya dia kene buli heheheh.. cutenya dia kak eynda.. cantik ekor dia bulu panjang...

insyaAllah boleh kalau nak bela kucing ni kak eynda.. cuma kene rajin membelek n bagi perhatian..rajin bawak jumpa vet ikut temujanji.. insyaAllah semua baik2 saja..

:)

sesemutku said...

semut membesar ngan kucing...mang silih berganti...dpt tdq ngan kucing pn dah hepi..hehehe

BigGirl said...

teringin nk bela kuceng, tp en,hubby very anti,,geli ngan kucing, so x dapat le..

Cikgu Yus said...

cute beb kucing tu.. mmg pandai dia buat muka seposen noo.. samala kat umah yus nie. anak2 suka tul membuli kucing2 yg ada tp yg pelik tu, depa2 berbulu nie x kesah lgsung malah merelakan la plak diri dibuli...hehehe

Emilia said...

eynda, ur kids so chomel. hannah mcm doll..hihi...
sian bobby kena buli ye... hannah buli2 sayang tu :)

Topsy-Turvy Mum said...

boboy buat mua sedih jerr..

hubby ngan budak2 ni dah lama minta nak bela kucing..me buat dono jer..main2 ok ler..nak jaga berak tu yg pikir 5-6 kali..

Ray said...

Betul tu eynda..nak pupuk rasa kasih anak2 pd haiwan, bagila diorang bela kucen. Tpkan kita ada baca bela kucing ni pun boleh tolong bina imuniti diorg terhadap penyakit, and even alahan. Mungkin betul kot. Kita ni pun asma jugek, tp tetap bela anak2 7 ekor tu...Dah sayang sangat2 mahh,to alhamdulillah kalau semput pun bukan sebab dok dengan diorang tp sebab cuaca n suhu xtreme. Rasanya bila anak dara tu dah besar sikit, dah pindah rumah baru, bolehla bela kucing ni. Tp make sure beli perabot tahan lasak tau!!!Nanti jadik plak mangsa cakaran diorang...hehehhe

shabiela said...

hannah tu geram... tu yg boboy kena kenyet ngn dia.. he he..

IxoR@ said...

so sweet....

mana la tak rindu....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails