Thursday, February 19, 2009

Bila Ribut Melanda......

Tadi hujan lebat....pas tu angin kuat....tahap mini ribut dah eynda rasa....eynda & hannah je kat rumah....adam pegi kelas agama....kilat guruh punya la kuat sampai kete2 bunyi alarm terkejut....eynda kalau hujan gini selalu susah hati...tambah2 adam pulak takde kat rumah....teringat kat dia....waktu tu lagi 15-20 minit lagi kelas adam nak habis...cemana nak gi ambik dia...masa hujan ribut tu eynda dengar bunyi berdentum dentam...macam benda tercabut pun ada...ada sekali tu bunyi kuaaattt sangat.....pucat eynda kat rumah....ye la kuasa Allah kan...bencana apa pun boleh berlaku....berdoa je takde apa-apa....
Akhirnyer hujan pun berhenti....cahaya matahari mula bersinar...eynda legaaaaa....
Rupa-rupanyer pokok besar kat tepi blok eynda...dekat dgn basement dah tercabut sampai akar.....tadi nak keluar gi ambik adam diaorg sibuk tebang2 batang pokok...eynda balik dah tinggal cam ni...
Ni pandangan dari rumah eynda...blok sebelah atap tercabut...patut bunyi bising2 tadi...betapa kuatnyer ribut tadi...blok eynda tak perasan pulak ada kerosakan atau tidak......
Bawah ni gambar on the way nak gi ambik adam kat sekolah agama....nak hantar dia ke kelas kumon pulak....jalan pun penuh dgn daun2 kering....kena bawak kete slow2 sebab ranting kayu besar2 banyak atas jalan....
Gambar on the way balik hehe...takde keje eynda ni....jap lagi 7pm keluar pulak gi ambik adam kat kumon....
Alhamdulillah segala urusan dipermudahkan hari ni...tak dapat eynda bayangkan kalau eynda kena keluar ambik adam dlm hujan ribut tadi....dok bayang kete eynda terbang jek haha...penuh imaginasi kekekek.....

8 comments:

dianaibrahimali said...

eynda....this lately mmg teruklah weather...hujan dgn ribut yg x tahan tuh.....2 hr lps ampaian kain diana hbs terpelanting...patah satu kakinya...kekeke

Some1...somewhere...somehow... said...

dahsyat imaginasi akk ni...ekekeke

la ni selalu ujan ptg..
kdg nak amik mia kt nursery pn pyh...ye la..ku ni kira dlm pntng...mak bidan kata klau kene ujan leh kena kancing gigi atau tumpah darah...bisa air ujan utk org dlm pntng..

eynda said...

Diana...angin kuat kan...takut eynda semalam...selalunyer hujan biasa je....actually pagi semalam sliding door & tingkap eynda dah bunyi gegar2 skit...eynda ingatkan ada gempa bumi kat mana-mana....



Yra...well....akak ni lahir berbintang pisces kekekke...memang kuat berangan & berimaginasi :-p

Idida Aziz said...

eynda sama la ngan manja...pisces...betul la kut kan kuat berangan...ahakss...
kat puncak jalil ni pon hujan lebat angin kuat smlm...gelap betul cuaca mcm dh mlm walhal br kul 4

IdzaRis79 said...

kalu sy...mmg takkan drive atau kua umah/opis kalu ujan..

i phobia petir...

sHa_eiNa said...

takutnye..huhu..
alhamdulillah xde pape kan kak....

ina pon klau duk umah ngan nabila..then ujan expecially bile petir kilat ni..huhu..pucat..

sf said...

gambar no 8 tu belok kiri eynda sampai rumah mak SF hari tu SF ada kat situ lol kita selalu dekat tapi jauh kan??

eynda said...

Manja....tu la kan...memang kuat berangan :-p




Idza....hai...sama la...eynda takut bawak kete masa hujan lebat...dah le wajib bawak anak kecik...pikir macam-macam....


ina...kalau hujan biasa guruh kilat skit2 takpe....kalau kes gini...angin kuat sampai pokok/atap tercabut...kilat guruh kuat ...memang akak takut...dah le banyak kes tanah runtuh hari tu kan....rumah akak ni atas bukit gak....alhamdulillah takde apa-apa...



SF...ha'ah....eynda tahu jalan tu tapi rumahnyer yg mana satu ye? :-p Pelik betul kita ni...dekat tapi jauh...padahal jalan kaki je boleh jumpa kekekeke....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails