Tuesday, February 5, 2013

Majlis Pertunangan Anak Sepupu....







Assalamualaikum.....



Bertarikh 27hb Januari 2013, kami ke Ipoh.... anak sepupu eynda bertunang... anak sepupu so jadi dua pupu eynda kan? Tak brape pandai bab pangkat2 dlm family ni...

Kami sampai lambat hihi... bertolak dlm 10am dari rumah... pertengah jalan terima call cakap pihak lelaki nak dtg 11am... errkkk... what to do... teruskan aje la... janji kami selamat sampai nanti...

Masa sampai majlis pertunangan dah selesai... terkilan jugak la tapi takpe la... majlis perkahwinan nanti konfirm "maklong" sampai awal... siap tido satu malam sebelum tu kat hotel Ipoh tu hahaha... nak tido rumah diaorg nanti sesak pulak ...ada yg tak cukup tempat tido nanti :-p




Tengah makan2 baru terperasan karikatur ni.... 





Hantaran dari pihak lelaki...





Best dapat jumpa mama & paklang din (abang mama) kat situ.... ajak mama datang shah alam takmau pulak... sayang nak tinggal anak2 kecik kat kampung... sape lagi 3 ekor kucing comel2 tu laaa.... 





Hannah naper la takmau senyum...





Betapa masa cepat berlalu.... teringat lagi zaman Ainaa baby dulu.... Hannah pun ada iras2 Ainaa masa kecik.... sekarang dah besar... dah keje... dah bertunang... nanti kawin ada anak pulak... maklong dia ni tak habis2 perasan muda ahahaha... padahal gap umur berbelas tahun kot...





Dengar citer hasil jualan buah ke ayam peru ke apa.... boleh beli 2 ekor kucing! Eynda ingat kucing biasa...tapi kak yong jaranggg bela kucing biasa2.... bila tengok... terduduk eynda!! COMEL!!!!!

Double chin eynda sama naik dgn muka bolat kucing tu kan :-D





Yang tadi betina.... yg ni jantan... tengok mata dia... unik!! Bestnya dua ekor sekali borong.... 





Hannah dgn adik Ainaa... tetiba Hannah jadi gadis sepanyol.... bunga2 tu hannah kutip dari hantaran pihak lelaki... :-D





Best ye Adam boleh makan nasi kenduri... bertambah pulak tu... dgn pakcik kesayangan dia...





Eynda dgn Farah & anak2 dia.... Farah ni anak arwah sepupu eynda jugak... arwah sepupu tu adik kepada kak yong (mak ainaa)...haaa boleh paham tak salasilah keluarga ni... baru citer sikit kan... tak citer dari asal usul nenek moyang lagi kekekeke...





Hiburan di rumah kenduri... abang Adu & kak yong suka bela haiwan ternakan... kucing... ayam peru.... itik nila.... angsa... diaorg ada kebun ... satu hari nanti nak bawak anak2 eynda pegi kebun diaorg yg ada haiwan2 ternakan lain... mesti diaorg suka....


Dah petang sikit kami balik shah alam.... rumah Ainaa ni depan Lost World of Tambun aje... masa lalu nak pegi & balik tu anak2 bising laaa nak suruh singgah... nanti ekkkk....









6 comments:

Nurulhuda Abdul Latip said...

kita teruja nengok kucing tu la kak..punyalah bulatnyaaa...geram!!

rohayu osman said...

comel kucing tue... geram..

saniah said...

Anak sepupu eynda? Rasa nya jd anak saudara pupu eynda lah...anak sepupu eynda tu jd dua pupu dgn adam n hannah
Thats why eynda bahasa kan diri eynda mak long kan? Akak pun agak2 je nih...hehe
Anyway....meriah nmpk majlis tu...aiiiii kucing!!! Gebu nyaaa geram tengok mmm

Mama2Q said...

lama taktgk anak itik...best main kejor2

fazianbatrisyia said...

Bertunang...anak buah sy nak bertunang minggu ni. Makcik dia yg tak sabor nak pi majlis tu...Teruk kan...

Comel la kucing tu...Ayam peru tu ayam apa?

QA's ~ mamapapa said...

seronokkn k'eynda..skali skala dapat jumpa family yg jarang2 dpt jumpa tu :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails