Friday, July 17, 2009

Adam MC...

Petang semalam adam cakap kat eynda, dia rasa macam nak demam...
Eynda pegang badan dia...suam sikit je....
Pas tu petang skit dia turun main dgn kawan-kawan...boleh pulak dia gi terjun pool!!
Balik rumah dah terketar-ketar menggigil....badan dah panas!
Terus suruh dia mandi, bagi makan ubat panadol yg cecair tu padahal yg tu sampai umur 6 tahun je....bagi jugak la dah ubat demam lain takde....sementara je...
Lepas makan ubat terus dia tido...tak dinner dah...
SMS hubby suruh dia balik cepat skit nak bawak adam gi klinik....
Hubby call...terperangkap dlm sesak kat jln tun razak...
Tapi adam dah berpeluh skit...suhu badan dah turun....ok kami buat keputusan bangun pagi baru bawak adam gi klinik...dgn harapan malam tadi dia tak demam balik la...
Alhamdulillah dia tido sampai pagi....suam2 je badan dia tapi eynda bawak gak gi klinik...
 
So today adam mc....tak pegi school...eynda takut dia demam kat school....
 
Kena makan ubat demam & selsema...sebab hidung dok sok sek sok sek....dah pandai makan ubat...kalau tak dulu masuk je ubat dia muntahkan balik...
 
Tak sampai setengah jam...dah zzzzzz sampai ternganga kekekeek....doktor cakap ubat selsema tu bagi ngantuk skit....haaa...ngantuk sungguh la...makan ubat 1.30pm tadi...ni dah 3.30pm...masih zzzzzz....
Nasib baik la demam tak teruk....

11 comments:

que_zul said...

cian nyer adam demam....musim budak2 demam....

ira_kecik said...

semoga adam cepat sembuh..... pandai makan ubat.....

Mia-Ina said...

semoga anak akak sembuh segera ek...mia doakan gak

iNa said...

cian adam..
moga cpt sembuh ye handsome boy... :)

Fa'e said...

alahai adam, ciannye dia....semoga cepat sembuh yea...aminn.

Lady of Leisure said...

tido sambil duduk ke tu?

Mama Azlina said...

ala..comel nya...kesian dia..mesti mama dia penat kan jaga dia...
sama la ngan anak2 mama nie...dorang sum takut makan ubat..tapi bila dah besar..eksyen pulak nak makan sendiri..n bila tak sakit pun nak mkn gak...

Shida said...

cian adam..tapi skrg ni mmg musim dmm laa kak..hopefully adam cpt sembuh..jgn takut mkn ubat tau!

Softtouch [Hanim] said...

ciannya adam demam..makan ubat yer..rehat byk2 tau..skrg ni risau jer kalu dgr tak sihat2 nie..yelah mcm2 skrg kan penyakit...

shabiela said...

cian adam.. dh ok ker demam dia.. moga adam cpt sembuh..

eynda said...

Thanks semua...Adam dah sihat...jumaat malam demam....malam sabtu dah baik.... :-) Alhamdulillah...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails